1

Onderwerp: help

hallo dames ik wil voor mijn nichtje een lieveheerbeestje maken
maar heb geen vorm die balvormig alleen ronde bakvormen maar ik wil het d3 maken

hoe doe jullie dat of moet ik eerst bakvormen kopen voor d3 taarten te kunnen maken
hen nu een taart bodem van diameter 25 cm is het mogelijk met snijden omdaar een bolvorm van de maken?

Re: help

Beste Kinkycakes,

je kunt hem in een bolvorm snijden, en anders even langs de ikea (of action) daar hebben ze rvs bolletjes die eenvoudig te gebruiken zijn als bakblik.

Heb je wel even gemeld, je staat in de verkeerde rubriek.
Probeer anders ook even de zoekfunctie. Zoek op bolvorm bij bakken en/of vullen. Is vast eerder ter sprake gekomen.

succes ermee!

3

Je kunt ook een slabak oid gebruiken en (eerst folie erin) dan beleggen met plakjes cake en tussen de lagen door vullen. even in de vriezer en dan kun je het er zo uit halen.
je kunt bij de howto kijken van een prinsessentaart. daar wordt hetzelfde principe gebruikt.
Succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Beste Kinkycakes,

heb het even gemeld, je staat in de verkeerde rubriek.

Een ronde taart kun je altijd in vorm proberen te snijden, en anders even langs de IKEA of Action voor rvs bakvormen (schaaltjes die je als bakvorm kunt gebruiken).

Verder misschien even de zoekfunctie proberen, op rond en bakken/vullen. Kom je vast wel uit.

Succes ermee!

Mirjam

Huh? Dacht al... waar is mijn antwoord gebleven... maar je hebt twee keer dezelfde vraag gesteld....

ga het weer even melden.

succes ermee!

6

Je kan gewoon een bolvormige kom nemen, maakt niet uit of het plastic, steen of ander materiaal is...
Kom bekleden met plastic folie en je biscuit in repen snijden, deze in de kom leggen en een laag vulling erop, dan weer vulling net zolang tot je kom gevuld is dan even goed in de koeling, omdraaien afsmeren en bekleden !!

Kijk maar even op boltaart met repentechniek... succes !!

7

sorry dat ik in de verkeerde forum staat,
waar moet ik de volgende keer vragen stellen?
en heb het gelukkig kunnen vinden op internet vrijetijdtv
is het mogelijk dat ik dit kan verwijderen dan val ik niemand meer lastig met mijn vraag

groetjes
lea

8

Ik heb je topics verplaatst en samengevoegd. In de sticky's bovenin elke rubriek kan je zien wat waar thuishoort, als je het niet zeker weet.
Je vraag verwijderen hoeft niet, je vraag en het antwoord kan juist weer een oplossing zijn voor een ander. En je valt natuurlijk niemand lastig met je vraag, daar is het een forum voor. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

thanks,
zal wel beetje dom zijn maar ik snapt nog niet echt hoe het hier allemaal werkt.
maar als ik het goed begrijp is de forum van taartdecoratie algemeen voor vragen te stellen.