1 Laatst bewerkt door noorya119 (14-07-2011 10:00)

Onderwerp: 3D hello kitty taart

hejsa...

ik moet voor zaterdag een  3D hello kitty taart maken. Ik heb ergens op deze forum gelezen dat voor 3D taarten is het beter om cc mix te gebruiken. Nou mijn vragen zijn

1. Hoeveel cc mix voor 20cm taart? en voor een boltaartje van 15cm?
2. Ik wil choco in mijn cc-mix. Hoeveel choco per beslag??? en moet er een extra ei???
3. Kan ik de taarten vanavond bakken en invriezen? en daarna morgen avond bekleden en alles afmaken? Moeten de taarten daarna in de koelkast of gewoon buiten??
4. wat soort van vullingen gebruiken julie bij 3D???

sorry voor de vragen maar ik durf niet om meten te beginnen :S

noori

Re: 3D hello kitty taart

CC mix is inderdaad een optie, maar persoonlijk vind ik zelfgmaakte cake veel lekkerder.
Voordeel als je het zelf maakt is dat je wat kunt stoeien met ingrediënten. Als je namelijk cacao bij de ccmix gooit zal hij een stuk droger worden, en ik denk niet dat een extra eitje dat tegengaat. Ik weet ook niet wat het effect van extra toevoegingen op de rijsmiddelen in de ccmix zal zijn.
Cake hoef je niet in te vriezen, zeker niet voor 1 dag.
Zelf maak ik cake voor dit soort projecten een dag of twee drie van tevoren. Cake blijft een week of twee goed, en hoe langer hij kan rusten na het bakken, hoe fijner hij werkt.
Dat effect gaat na een dag of 6 overigens niet meer op :)
Cake (eigenlijk alle fondant taarten naar mijn mening) liever niet in de koelkast. Het komt je fondant niet ten goede en je cake droogt ervan uit. Dus als het niet hoeft, absoluut niet doen!
Als vulling kun je vanalles gebruiken, zolang je het maar dun doet zodat je geen dijkjes nodig hebt.
Ik snij altijd erg dunne plakjes cake, dan dunne laagjes vulling erop. Dan even in de koeling om de cake wat sneller stevig te maken. Dan dus in vorm snijden en afsmeren. Weer eventjes in de koeling om de bc op te laten stijven en dan bekleden.

Succes en veel plezier!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Re: 3D hello kitty taart

thanks aloooooooot :D  :D  :D  :D