1

Onderwerp: Hoe nu verder met planning? (stapeltaart)

Opdracht; stapeltaart voor zaterdagochtend
Nu klaar; 3 taarten in diepvries + decoraties en letters gemaakt

Vraag; wanneer taarten uit vriezer halen? Ga morgen (vrijdag) de taart afdecoreren. Moet vrijdag eind van de middag klaar zijn. Wordt zaterdagochtend aangesneden.
Kan ik ze pas afdecoreren en stapelen als ze ontdooit zijn of kan ik ze uit de vriezer halen en dan beginnen met decoreren.
En wanneer stapelen? Ik werk met een parelrand onderaan elke taart. Dan moeten ze eerst gestapeld zijn denk ik?
Kan ik de taart dan gestapeld in de koelkast bewaren tot zaterdagochtend?

En nog één vraagje (sorry hoor), ik zet een 20 cm taart bovenop een 26 cm. Kan ik deze met Kit-Kat stutten? Hoeveel moet ik er dan inprikken?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2 Laatst bewerkt door natje85 (14-07-2011 13:46)

Re: Hoe nu verder met planning? (stapeltaart)

hoi,

Waar zijn de taarten mee gevuld? Zou ze maar uit de vriezer halen want het heeft even nodig om te ontdooien. Bij ondooien komt e vocht vrij wat je fondant doet smelten. Mits je taarten al bekleed zijn dan kun je ze natuurlijk zo ontdooien in je koelkast.

Eerlijk gezegd zou ik het met dit rare weer niet aandurven om met kitkat te stutten. En goed gestut en gevuld kan de stapel zo in zijn geheel de koelkast in.

succes ermee!!!

Groetjes Nathalie

3 Laatst bewerkt door 't Tuurtje (14-07-2011 13:52)

Ik stut nooit met kitkat, vind ik echt te riskant. Kan toch zacht worden met die chocola en koek. Ik stut altijd met douwels. Als de taarten inderdaad al gevuld zijn zou ik ze inderdaad ook nu langzaam eruit gaan halen.
Decoreren zou ik mee beginnen als ze echt helemaal ontdooid zijn en de parelrand moet inderdaad als allerlaatste erlangs.

Succes!

4

Ik heb geen douwels in huis en ook geen tijd meer om ze te kopen. Waar kan ik nog meer mee stutten aan huis-tuin-en-keukenmateriaal zeg maar?

De taarten zijn al bekleed en zitten nu dus in de vriezer. Dus ik begrijp dat ik ze er vanavond uit moet halen en in de koeling. Dan kan ik morgen verder gaan om het af te maken?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

5

In geval van nood haal ik wel eens een houten roede bij de bouwmarkt. De uiteinden schuur ik dan met schuurpapier, zodat er geen splinters aanzitten.

Ik zou ze met fondant er nu al uithalen, mijn ervaring is dat ze lang ontdooien.

6

Ik zou ze er nu ook uithalen. Als je er nog stutmateriaal in moet steken, moet het goed ontdooid zijn, anders kom je er niet doorheen en je kan pas verder decoreren na het stapelen neem ik aan.

7

Ok, haal ze er zo uit. Koelkast op de laagste stand toch? Gelukkig heb ik op zolder een aparte 'taart-koelkast'.

En inderdaad beter niet stutten met eetbare materialen hoor, zeker niet met dit weer en ook niet bij een taart van drie lagen.
Ik snap die keuze sowieso nooit helemaal, waarom risico lopen denk ik dan :)
En ook geen enkel kartonnetje gebruiken hoor. Liever minstens twee, of nog beter: cakeboards  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/