1 Laatst bewerkt door Feija (12-07-2011 10:53)

Onderwerp: flinke show off Bruidstaart, wedstrijdtaart, communietaart.

Hieronder mijn eerste bruidstaart. Hij was (naar mijn menig) erg goed geluk en super in de smaak gevallen.

http://94.100.114.140/1306450001-1306500000/1306457801-1306457900/1306457813_5_BMEy.jpeg

Voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd. Dit was ook de eerste keer dat ik met fondant had gewerkt. Het thema was voorjaar.

http://94.100.113.2/1263900001-1263950000/1263935701-1263935800/1263935714_5_T1E8.jpeg

En nog een communietaart voor een tweeling. Thema van die dag was rose en wit.

http://94.100.121.32/1306450001-1306500000/1306464201-1306464300/1306464298_5_yY9o.jpeg

Regelmatig heb ik dat de marsepein en fondant gaat scheuren bij de rand. Iemand tip omdat te voorkomen??

2

Re: flinke show off Bruidstaart, wedstrijdtaart, communietaart.

Prachtig zeg, vooral je voorjaarstaart !!

Groetjes, Conny

3

Feija schreef:

Hieronder mijn eerste bruidstaart. Hij was (naar mijn menig) erg goed geluk en super in de smaak gevallen.

http://94.100.114.140/1306450001-1306500000/1306457801-1306457900/1306457813_5_BMEy.jpeg

Voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd. Dit was ook de eerste keer dat ik met fondant had gewerkt. Het thema was voorjaar.

http://94.100.113.2/1263900001-1263950000/1263935701-1263935800/1263935714_5_T1E8.jpeg

En nog een communietaart voor een tweeling. Thema van die dag was rose en wit.

http://94.100.121.32/1306450001-1306500000/1306464201-1306464300/1306464298_5_yY9o.jpeg

Regelmatig heb ik dat de marsepein en fondant gaat scheuren bij de rand. Iemand tip omdat te voorkomen??

Volgens mij zijn je werkelijk prachtige taarten nu direct te zien.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Ah.....je had het zelf al aangpast.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Wauw! Die voorjaarstaart vind ik echt geweldig!

6

mooi knap gedaan. Ik heelaas geen tips voor je heb zelf ook het probleem wel eens.

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

7

Heel mooi :thumb:  :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Dankje.
Op die voorjaars taart ben ik ook erg trots. Ik behaalde er de 2de plaats mee. Heb hem nog op zolder staan ik kan er geen afscheid van nemen. Jammer dat hij heel erg aan het verkleuren is.

Tip wat het scheuren betreft.... even de fondant in de magnetron wat zachter laten worden, wat crisco er doorheen bij het kneden, bij het bekleden de ruimte van de buitenkant pakken en niet de fondant naar beneden duwen (hoop dat je snapt wat ik bedoel) en.... wel het aller belangrijkste.... snel rollen zodat je fondant niet veel tijd heeft om aan te drogen.

Succes!!! MOoie parade trouwens....  :thumb:

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

10

Super mooi!

11

Mooie taarten! Tegen het scheuren: goed kneden!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

12

Prachtige taarten!
Ook mijn tip is goed kneden en niet te lang laten liggen voordat je hem op je taart legt. Bij het afstrijken van de fondant niet naar beneden trekken, maar eerder lichtjes omhoog duwen.
(maar ook ik ken het probleem hoor!  ;) )

Dat is toch een TAART waard!

13

Bedankt voor de tips. Zal het bij de volgende meteen gaan proberen.

14

Schitterende parade maar je voorjaarstaart is wel erg leuk, mede door het leuke kleur gebruik

15

Werkelijk prachtig. Mag ik vragen hoe je de licht roze bloemen op de 2e taart hebt gemaakt.

@ppeltje schreef:

Prachtige taarten!
Ook mijn tip is goed kneden en niet te lang laten liggen voordat je hem op je taart legt. Bij het afstrijken van de fondant niet naar beneden trekken, maar eerder lichtjes omhoog duwen.
(maar ook ik ken het probleem hoor!  ;) )

Voor mij als beginner wat bedoel je met niet naar beneden trekken maar lichtjes omhoog duwen????

Een dag niet gebakken is ..........een dag niet gebakken!

peggyvandeven schreef:

Tip wat het scheuren betreft.... even de fondant in de magnetron wat zachter laten worden, wat crisco er doorheen bij het kneden, bij het bekleden de ruimte van de buitenkant pakken en niet de fondant naar beneden duwen (hoop dat je snapt wat ik bedoel) en.... wel het aller belangrijkste.... snel rollen zodat je fondant niet veel tijd heeft om aan te drogen.

bij het bekleden de ruimte van de buitenkant pakken en niet de fondant naar beneden duwen (hoop dat je snapt wat ik bedoel)..... snap het niet.... Ben erg benieuwd.....

18

Hele mooie parade...
De voorjaarstaart was zeker een tweede plaats waard.. Hele mooie kleuren heb je daarvoor gebruikt..

Kan me voorstellen dat je er nog geen afstand van wilt doen..
Jammer dat de fondant gaan verkleuren.. De felle kleurtjes zijn natuurlijk juist zo mooi op de taart..

Time flies when you are having fun..!!                           www.vrolijke-baksels.webklik.nl

19

Wat zijn ze allemaal mooii !!! Mag ik vragen omdat ik een beginner ben hoe je die strepen doet ik had gelezen dat ze met een liniaal doen het breedte dan en met een mes die streepjes doen, bij mij lukte het niet marsepein ging schuren..

20

MaeikeLouise schreef:

Werkelijk prachtig. Mag ik vragen hoe je de licht roze bloemen op de 2e taart hebt gemaakt.

Heb deze helemaal zelf gemaakt zonder veiner. Ik had een filmpje gezien op you tube waarin dat vrouwtje dat deed. Viel wel erg tegen hoe zij dat deed. Dus na heel veel (mislukte) bloemen maar op mijn eigen manier gedaan. Moeilijk uit te leggen misschien dat je het snapt na het kijken van het filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=5qXgoGhWj2Y

21

Ozlem schreef:

Wat zijn ze allemaal mooii !!! Mag ik vragen omdat ik een beginner ben hoe je die strepen doet ik had gelezen dat ze met een liniaal doen het breedte dan en met een mes die streepjes doen, bij mij lukte het niet marsepein ging schuren..

Ik heb een scherpe krabber die gebruiken ze in de bakkerij als een soort pannenlikker of om zacht beslag bij elkaar te mengen. Kan volgens mij ook met een scherpe liniaal. Gewoon er tegenaan duwen. Niet te hard natuurlijk en anders met een scherp mes. De dunne kant niet het lemmet. Zo krijg ik mooie dunne strepen en goed recht.  Misschien doet iemand het anders. Maar ik doe het op deze manier. Hoop dat je het snapt wat ik bedoel.

Cake van Caatje schreef:
peggyvandeven schreef:

bij het bekleden de ruimte van de buitenkant pakken en niet de fondant naar beneden duwen (hoop dat je snapt wat ik bedoel)..... snap het niet.... Ben erg benieuwd.....

Pfffffff.... best lastig uit te leggen. ik zou echt niet weten hoe ik het anders zou moeten uitleggen. Bij het bekleden van de zijkanten niet de fondant van boven pakken en naar beneden duwen maar de ruimte van de lap echt van de buitenkant halen... Hoop dat je het nu snapt, langskomen is natuurlijk ook een idee maar ik weet niet of je in de omgeving van helmond woont.

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

23

Mooi hoor allemaal!

peggyvandeven schreef:
Cake van Caatje schreef:
peggyvandeven schreef:

Pfffffff.... best lastig uit te leggen. ik zou echt niet weten hoe ik het anders zou moeten uitleggen. Bij het bekleden van de zijkanten niet de fondant van boven pakken en naar beneden duwen maar de ruimte van de lap echt van de buitenkant halen... Hoop dat je het nu snapt, langskomen is natuurlijk ook een idee maar ik weet niet of je in de omgeving van helmond woont.

ok ik dacht dat je bedoelde met uitrollen..... Ik begrijp het. Gelukkig maar want ik woon in Zeeland en dat is best nog een eind rijden naar Helmond  ;)

25

Mooie taarten :)