1

Onderwerp: Bakken in echte bloempot

IK had wel iets gevonden over dit onderwerp of het kon.. en de gene die reageerde had er een link bij gezet of het kon of niet maar die link doet het niet meer.. Dus weet iemand of je een biscuit kan bakken in een echte bloempot?

2

Re: Bakken in echte bloempot

Ik heb wel eens  gelezen dat iemand hier had gedaan, in van die kleine terracotta potjes.
Dus dan zou het moeten lukken  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

terracotta kan wel in de oven denk ik alleen weet ik niet wat je met dat gat onderin moet

4

onderin een stukje bakpapier om het gaatje van de bloempot te bedekken

etmc schreef:

terracotta kan wel in de oven denk ik alleen weet ik niet wat je met dat gat onderin moet

Ik las dat je daar gewoon wat bakpapier in moest leggen.. En dat je het potje in het water moest leggen van te voren?
Ik heb een potje bij me schoonmoeder gehaald gewoon zo een bruinkleurige voor buiten is dat terracotta? (ben niet echt thuis in de bloempotten  :grr: )

kristel schreef:

onderin een stukje bakpapier om het gaatje van de bloempot te bedekken

Haha we kruisen elkaar preices! Dat las ik idd ook.. vind wel beetje spannend ben bang dat die straks knalt.. heb net een nieuwe oven haha

7

nja meestal barsten die dingen en exploderen ze niet... ;)

8

Ik bakte vroeger regelmatig brood in een terra cotta bloempot dus ik denk dat cake of biscuit ook wel moet lukken.
In het gat onderin deed ik een prop aluminiumfolie. Moet je er dan wel even bijzeggen als ie niet voor eigen gebruik is.

Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

nou zo'n terracotta bloempot is al in de  oven gebakken  knallen zal hij niet. Vn te voren in het water leggen is een goede optie  of hem omwikkelen met een natte theedoek en zo in de oven

kristel schreef:

nou zo'n terracotta bloempot is al in de  oven gebakken  knallen zal hij niet. Vn te voren in het water leggen is een goede optie  of hem omwikkelen met een natte theedoek en zo in de oven

Kijk top! Ik heb hem in een emmer met water gezet dus ik ga het vanavond gewoon proberen! Ik denk dat ik gewoon wat bakpapier op de grond leg en invet.. ook zo lullig als de gene die m besteld op een propje alminiumfolie kauwt ahaha ;)

Bedankt voor de tip! Ik laat het weten of het is gelukt!

Sandra-lala schreef:

Ik bakte vroeger regelmatig brood in een terra cotta bloempot dus ik denk dat cake of biscuit ook wel moet lukken.
In het gat onderin deed ik een prop aluminiumfolie. Moet je er dan wel even bijzeggen als ie niet voor eigen gebruik is.

Succes!

En kreeg je je brood er makkelijk uit? Want hoe vet je een bloempot in? of bekleed je het met bakpapier.. sorry voor alle vragen ;)

12

hoe groot is die bloempot eigelijk???

wacht ik zal even een foto maken!

14

Als de bloempot volgezogen is met water komt dat vocht er tijdens het bakken ook weer uit. Of dat je biscuit ten goede zal komen weet ik niet.
Ik deed het zonder water.
Met kerst en pasen enzo bakte ik er noten/rozijnenbrood met kaneel in.
Strik om de pot, folie erom en snel een leuk kado  :)
Tijdens het afkoelen krimpt het brood iets in de pot en haal je het er vrij gemakkelijk uit.
Je kunt de prop alufolie ook na het bakken eruit trekken, ik had gewoon geen zin in lekkage in m'n oven....
Misschien zelfs op de alufolie nog een rondje bakpapier....

Ben benieuwd naar het resultaat

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Ik heb er even een pak nutrilon baby voeging naast gezet zodat je een beetje een idee krijgt hoe groot die is..

http://img23.imageshack.us/img23/2787/dsc00171yh.jpg

16

hahaha dat is alweer een tijdje geleden dat ik dat nodig had  maar kan ongeveer wel inschatten. Mooi normaal formaat  die wordt harstikke mooi  leuk met fondant bloemen versieren  heb je een geweldige taart
succes ermee

Nou het is gelukt..
Ik heb gewoone en rondje bakpapier onderin gelegt en dat ging prima! Me taart zakte wel een stuk in dat was wel jammer want daardoor werd die scheef :( Ik heb het ogeslost door wat fondant onder de onderkant te leggen dus heb een soort van recht gerekgen.. Ik ga hem vanavond af maken dan plaats ik een foto! Is het misschien een optie hem af te laten koelen in de pot? Hij zag er zoo mooi uit in de pot  maar aodra ik hem der uit haalde zakte die in... :s