1

Onderwerp: fondant te vers?

Hallo allemaal,

gisteren heb ik een nieuwe emmer callebaut fondant open gemaakt en gekleurd voor een taart die ik zaterdag af moet decoreren. Ik heb deze fondant nog nooit gebruikt maar vond 'm heerlijk ruiken en smaken. De delen die ik gekleurd heb lijken wel te vers... het is zo ontzettend zacht dat ik bang ben hoe dat straks moet met bekleden.
Ik hoop dus heel erg dat jullie de juiste tips voor me hebben.
Alvast heel erg bedankt!  :)

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

2

Re: fondant te vers?

door het toevoegen van de kleurstof kan hij inderdaad wat plakkeriger en zachter worden, ook door het kneden word hij zachter, vooral als het een fondant is wat niet uithard?? ken het merk niet namelijk...

als je tylose hebt kun je een beetje daarvan gebruiken en erdoor kneden maar een beetje poedersuiker erdoorheen doet ook wonderen... succes

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

3

het is niet door het toevoegen van kleurstof, alles is vrij vers zeg maar.
Tylose twijfel ik over omdat ik ermee ga bekleden. Dus ik hoop op nog wat andere meningen als je het niet erg vind. In ieder geval bedankt voor het meedenken  :thumb: als er geen oplossing komt dan ga ik voor de poedersuiker.... daar dacht ik ook al aan maar voor de zekerheid vraag ik het nog even hier omdat het een taart voor een ander is.

ik gebruik ook de callebaut fondant  door het toevoegen van kleurstof en lang kneden wordt hij zacht door de warmte van je handen . als je hem gewoon even laat liggen dus niet in plastick zakje of folie gewoon dat er de lucht aan kan dan wordt hij vanzelf weer harder.

5

Heb een klein beetje tylose en poedersuiker toegevoegd en is goed gegaan gelukkig. Bedankt voor het meedenken :-)

6

je moet echt geen tylose door fondant heen doen als je ermee gaat bekleden