1

Onderwerp: óók mijn eerste bruidstaart is een feit,maar goh wat een drama weer!

Het bekleden met fondant wilde al op de één of andere manier niet (ik heb altijd Bakels)'. Nooit problemen mee gehad.
Maar goed na een hoop gedoe heb ik het er toch redelijk strak omheen gekregen.De taarten afzonderlijk in taartdozen gedaan. Maar toen ik ze een uur voordat ik ze weg wilde brengen eruit had gehaald en even gekeken had hoe ze eruitzagen, schrok ik me rot,  de dozen waren helemaal nat geworden aan één kant, ze hadden tegen de achterwand van de koelkast gestaan de onderste taart was een beetje ingezakt en had een gesmolten plekje maar die heb ik nog redelijk kunnen verdoezelen met een roosje wat de bruid eigenlijk helemaal niet wilde want het moest een strakke taart worden zonder allerlei tierelantijnen of roosjes, maar ja je moet toch wat. Toen haalde ik de tweede doos uit de koelkast, oh,oh wat een drama die doos was helemaal zeiknat en toen ik hem opende kon ik wel janken aan een kant was het fondant helemaal aan het smelten, de pareltjes waren helemaal naar beneden gezakt. Toen heb ik al het vocht er maar afgeschraapt met de pareltjes erbij en toen een nieuwe lap fondant eroverheen gedaan. Ik kon hem gelukkig nog op tijd op lokatie opbouwen en de bruid vond hem prachtig.Maar pfff wat een stress, mijn vorige stapeltaart was ook al zo'n drama zie:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=152489

de foto met het roosje is dus de achterkant
http://i54.tinypic.com/24fch9k.jpg
http://i52.tinypic.com/281ekl.jpg
Ik was bijna vergeten een foto te maken door de comotie, de topper is niet zo goed tezien, ik hoop dat ik een betere foto krijg van de bruid. Nou dit was weer een heel verhaal.
Gevuld met champagne créme en lemon curd

groetjes Hanneke

2

Re: óók mijn eerste bruidstaart is een feit,maar goh wat een drama weer!

:thumb:

3

Ohhh, ik vind hem prachtig!
Niets te zien hoor van de oneffenheden.

Dat is toch een TAART waard!

goed gedaan!! innovatief hoor!! tja je moet wat.. maar ik vind hem ontzettend mooi! chique taart.. helemaal mijn smaak;)

5

Ik vind hem erg mooi! Mooie strik ook bovenop, die kleur rood en die krullen er in!

(: Ik word blij van taart! :)

6

Ik vind dat je het heel goed hebt opgelost! Ik zou ook een hartverzakking krijgen denk ik, maar je mag nu echt trots op jezelf zijn. Prachtige bruidstaart! Ik vind de hoge lagen ook zo mooi.

7

heel erg mooi :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Ik vind m ook mooi, zie er niks aan!

9

mooi hoor, maar balen dat het zo is gegaan. Hoe krijg je je taarten zo mooi hoog?

10

izzy82 schreef:

mooi hoor, maar balen dat het zo is gegaan. Hoe krijg je je taarten zo mooi hoog?

bedankt voor jullie leuke reacties

izz82, hoe ik mijn taarten zo hoog krijg, ik vul mijn vormen, die zijn 10cm hoog tot 2/3 met beslag en dan worden ze meestal zo'n 8 cm hoog

groetjes Hanneke

11

mag ik vragen wat de afmetingen van je taarten zijn en voor hoeveel mensen hij was bedoeld?  :)

12

O meid, ik kan me je stress zooooo goed voorstellen!! Maar je hebt er echt een prachtige taart van gemaakt, helemaal super!!  :thumb:

13

Ooo toen ik je verhaal las, werd ik er helemaal zenuwachtig van, jeetje hoe moet jij je gevoeld hebben zeg.
Maar het is helemaal goedgekomen, hij is prachtig zeg!
Wat vond de bruid nou van het roosje?

14

ik vind hem toch prachtig hoor!

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

hij is heel netjes en mooi gelukt

cake my day

16

tartas schreef:

mag ik vragen wat de afmetingen van je taarten zijn en voor hoeveel mensen hij was bedoeld?  :)

De afmetingen zijn 25, 20, 15, 10
voor ongeveer 40 à 44 personen

groetjes Hanneke

17

Reactie van de klant:

Hallo Hanneke,

Iedereen heeft heel erg genoten van de taart. we hadden nog een stukje over en die hebben we zondags mee naar een verjaardag genomen en ook daar viel hij erg in de smaak!
Bedankt voor alle moeite die je voor ons gehad hebt.

groetjes Hanneke

18

Drama of niet.... prachtig geworden.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

19

super zeg, en hoog!! doe je dan ook 3x vullen ipv 2x?? reken je dan meer personen per laag dan voor een lagere taart?

Groetjes, Dorothea.

20

hahahaha, ik ben al nerveus, omdat ik morgen mijn eeerste bruidstaart moet maken........maar ben nu nog nerveuzer.........gelukkig gebruik ik geen fondant, maar marsepein!
Ik vind hem trouwens wel erg mooi hoor! 4 hoog dat durf ik nog niet aan........maak 2 van 3 hoog.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!