Onderwerp: óók mijn eerste bruidstaart is een feit,maar goh wat een drama weer!
Het bekleden met fondant wilde al op de één of andere manier niet (ik heb altijd Bakels)'. Nooit problemen mee gehad.
Maar goed na een hoop gedoe heb ik het er toch redelijk strak omheen gekregen.De taarten afzonderlijk in taartdozen gedaan. Maar toen ik ze een uur voordat ik ze weg wilde brengen eruit had gehaald en even gekeken had hoe ze eruitzagen, schrok ik me rot, de dozen waren helemaal nat geworden aan één kant, ze hadden tegen de achterwand van de koelkast gestaan de onderste taart was een beetje ingezakt en had een gesmolten plekje maar die heb ik nog redelijk kunnen verdoezelen met een roosje wat de bruid eigenlijk helemaal niet wilde want het moest een strakke taart worden zonder allerlei tierelantijnen of roosjes, maar ja je moet toch wat. Toen haalde ik de tweede doos uit de koelkast, oh,oh wat een drama die doos was helemaal zeiknat en toen ik hem opende kon ik wel janken aan een kant was het fondant helemaal aan het smelten, de pareltjes waren helemaal naar beneden gezakt. Toen heb ik al het vocht er maar afgeschraapt met de pareltjes erbij en toen een nieuwe lap fondant eroverheen gedaan. Ik kon hem gelukkig nog op tijd op lokatie opbouwen en de bruid vond hem prachtig.Maar pfff wat een stress, mijn vorige stapeltaart was ook al zo'n drama zie:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=152489
de foto met het roosje is dus de achterkant

Ik was bijna vergeten een foto te maken door de comotie, de topper is niet zo goed tezien, ik hoop dat ik een betere foto krijg van de bruid. Nou dit was weer een heel verhaal.
Gevuld met champagne créme en lemon curd