1

Onderwerp: Koemelk allergie

Hallo,

Ik kreeg net de vraag of ik een koemelkvrije taart kan maken.
In principe zou ik dit moeten kunnen aangezien er heel veel receptenzijn voor koemelk - vrije vullingen maar ik vraag me af, is biscuitdeeg voor de taart zelf eigenlijk wel koemelkallergie vrij????

Hoef ik me alleen druk te maken om de vulling of moet ik een compleet andere taart maken? Wil niet meteen "nee"verkopen want kan me voorstellen dat het al niet makkelijk is  :)

2

Re: Koemelk allergie

biscuit is volgens mij geheel koemelk vrij!
Wil je voor zeker gaan kan je ook met bloem, eieren en suiker je biscuit bakken.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

biscuit is idd koemelkvrij als je het zelf maakt. In de kant en klare mix zit wel koemelk, dus die kan je niet gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Is de persoon lactoseintallerant? Of is echt allergisch?
Lactoseintollerant personen kunnen meestal wel een lage hoeveelheid lactose aan zonder problemen te hebben. Zoals biscuitmix...
In bijna alles zit lactose, je moet maar eens kijken op de verpakkingen. Maar het zijn vooral de echte zuivelproducten die voor problemen zorgen.

Bij een allergie is er natuurlijk een nul tollerantie

5

Bij lactose intolerantie ligt de ondergrens die verdragen kan worden per persoon verschillend. Sommigen merken idd pas wat met een heel glas melk, maar er zijn ook mensen die gewoon niets verdragen waar melk in zit.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Bedankt voor jullie racties. Ik heb besloten me er niet aan te wagen. Vindt het téveel risico en ben ook niet bekend met deze allergie. Ben ook nog net iets te kort bezig met taarten om me hier aan te wagen. Ik ga eerst wel een keerthe oefenen ;)

7

Bescuit is inderdaad 100% koemelk vrij wanner je bloem, ei en suiker gebruikt. Dit zijn pure producten, dus geen toevoegingen!