51

Re: "Un Cru Carré de 1961" en een "Bonnes vacances bloempotje"

Madame Gâteau schreef:
chocotoetje schreef:

ik las dat je marsepein op is/ was.
maak jij je taarten dan helemaal van marsepein?

:think:

Hoe bedoel je "helemaal" van marsepein :think:
Het is een biscuit gevuld en afgesmeert met botercreme en bedekt met marsepein, zo doen jullie het toch ook?? :think:

ja... ok... maar ik vind de jouwe altijd zo glad, zo glad als fondant zeg maar :D
ik vind mijn marsepein nooit zo"glad".
en boetseren doe je wel met fondant?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

52 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (13-07-2011 08:00)

chocotoetje schreef:
Madame Gâteau schreef:
chocotoetje schreef:

ik las dat je marsepein op is/ was.
maak jij je taarten dan helemaal van marsepein?

:think:

Hoe bedoel je "helemaal" van marsepein :think:
Het is een biscuit gevuld en afgesmeert met botercreme en bedekt met marsepein, zo doen jullie het toch ook?? :think:

ja... ok... maar ik vind de jouwe altijd zo glad, zo glad als fondant zeg maar :D
ik vind mijn marsepein nooit zo"glad".
en boetseren doe je wel met fondant?

Ik heb net je site bekeken en  ik vind jouw taartjes :thumb:  :thumb:  mooi glad en strak Ik heb nog nooit met fondant gewerkt, ik weet niet eens hoe het aanvoeld en hoe het smaakt :lol:
De boetseersels zijn ook van marsepein :Y

53

jeetje echt??

nou dan vind ik het helemaal megageweldig..
hoe krijg je ze in vredesnaam zo mooi glad en vooral... hoe zorg je ervoor dat ze niet inzakken! :D

ow enne.. thnx!  :o

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

chocotoetje schreef:

jeetje echt??

hoe krijg je ze in vredesnaam zo mooi glad en vooral... hoe zorg je ervoor dat ze niet inzakken! :D

Ik haal de marsepein uit NL, Zeelandia, kleuren, uitrollen, goed smoothen totdat de lap overal mooi glad aanvoeld, je kan het verschiil voelen van waar je al geweest bent met je smoother en waar nog niet, vevolgens de lap over je taart heen en weer smoothen.
Voor de benen van de poppetjes maak ik meestal een lange "drol" (met tylose) met m'n smoother, en dan vouw ik de "drol" dubbel.
Met een smoother wordt de "drol" veel strakker dan wanneer je het met je handen doet :Y

55

Prachtig Femke! Wordt steeds stil van jouw werk (en geloof me dat wil wat zeggen!)

56

Madame Gâteau schreef:
chocotoetje schreef:

jeetje echt??

Ik haal de marsepein uit NL, Zeelandia, kleuren, uitrollen, goed smoothen totdat de lap overal mooi glad aanvoeld, je kan het verschiil voelen van waar je al geweest bent met je smoother en waar nog niet, vevolgens de lap over je taart heen en weer smoothen.
Voor de benen van de poppetjes maak ik meestal een lange "drol" (met tylose) met m'n smoother, en dan vouw ik de "drol" dubbel.
Met een smoother wordt de "drol" veel strakker dan wanneer je het met je handen doet :Y

:Y  die grbruik ik ook, en zo doe ik het meestal ook... :D

maar dat boetseren, ik vind het erg leuk om te doen, maar ik kan alleen maar hopen dat ik daar ooit zo goed in wordt als jij hoor, haha!

voorlopig probeer ik je gewoon na te apen  :shh:   :cool:

chocotoetje schreef:
Madame Gâteau schreef:
chocotoetje schreef:

jeetje echt??

:Y  die grbruik ik ook, en zo doe ik het meestal ook... :D

maar dat boetseren, ik vind het erg leuk om te doen, maar ik kan alleen maar hopen dat ik daar ooit zo goed in wordt als jij hoor, haha!

voorlopig probeer ik je gewoon na te apen  :shh:   :cool:

Prima hoor en dan aap ik jou weer na :cool:  :lol:

58

Erg leuke taart hoor, vind je het goed als ik je bloempot opsla?

59

Heel leuke taarten.
Hoe doe je de steeltjes van de blommen? marsepein om een satéprikker?

groetjes Hanneke

60

Madame Gâteau schreef:

Ik weet niet hoe het erop Cyprus aan toe gaatt met de "taartenwet" maar hier in Frankrijk ligt het allemaal erg ingewikkeld.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=154208

Jemig, wat heftig!! Tot nu gaat het in Cyprus allemaal wat gemoedelijker, maar inmiddels begin ik ongemerkt wel een soort van "naam" te krijgen, en bellen ook vreemden mij via via voor een taartje ( terwijl ik nog niet eens een website heb of adverteer) Het is een kleine gemeenschap dus mond tot mond gaat soms ineens errug snel :S  Ik vind dus zelf dat ik binnenkort ook een knoop door moet hakken: Ofwel inperken, ofwel officieel, gewoon om problemen voor te zijn :Y

Maar wel droevig als jij, evenals Nicole in Belgie zo wordt dwarsgezeten om je talent te verspreiden  :mad:  :grr:  :x

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

61

Wat een mooie taartjes zeg. Vooral het bloempotje.
Vind je het goed als ik hem opsla?

axhanneke schreef:

Heel leuke taarten.

Ja dat vraag ik me dus ook al een tijdje af! Ik lees even mee :)

63 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (13-07-2011 13:03)

RowanVeenstra schreef:
axhanneke schreef:

Heel leuke taarten.

Ja dat vraag ik me dus ook al een tijdje af! Ik lees even mee :)

Dank je wel voor je reactie
Inderdaad gewoon marsepein om een satéprikker heen :Y

cis78 schreef:

Erg leuke taart hoor, vind je het goed als ik je bloempot opsla?

Natuurlijk mag dat, ik heb het idee ook van DLT afgeplukt :Y

65

Het zijn 'gewoon' ronde taartjes, dus ze hoeven niet in de 3D-rubriek. Wel hele mooie trouwens!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Ok :Y
Dank je wel!!

67

jippiiiiiiieeeeeee, blij weer taartjes van jouw hand te mogen zien en dat maar weer eens blijkt dat het bakvirus niet te stoppen is ;) !

Superleuke taartjes weer :thumb:

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

68

Hé Fem, heb net een reactie geplaatst bij je "laatste" taart. Dat wist ik dus helemaal niet dat dat hier in Frankrijk niet zomaar mag.

Maarre, als de operatie goed gaat gaan wij 5 augustus naar Nederland. Moet ik iets voor je meebrengen?

Ps: Supermooie taarten weer!!

X Mo

69

Het bloempotje is schattig en die andere kostelijk, monsieur lekker op zijn luie rug onder de tap...... :lol:

70

Gelukkig je bent er weer  ;) weer super leuke taartjes! Het blow potje sla ik even op als dat mag

Ga vooral lekker door met je hobby!! Ik ben fan!

Geniet van elke dag!!!!

71 Laatst bewerkt door FiFi78 (15-07-2011 20:11)

Sorry 1x is genoeg

Geniet van elke dag!!!!