1

Onderwerp: Sugar craft gun

Sinds een paar dagen heb ik na lang overwegen een sugar craft gun!!! Hij bevalt goed en doet bijna precies wat ik verwacht had! Het enige waar ik tegen aan loop is dat ik het staafje wat omlaag zou moeten gaan, ik een handje moet helpen en blijven aanduwen.. Ik doe denk ik iets verkeerd maar ik weet niet wat! Ik gebruik fondant met crisco en de fondant komt er goed uit! Gebruik ik misschien teveel crisco of moet ik ergens anders naar kijken of proberen? Wie heeft tips voor mij??

Alvast bedankt!!!!!!

2 Laatst bewerkt door heleena (12-07-2011 21:01)

Re: Sugar craft gun

Als ik het middenstuk gevuld heb dan duw ik eerst het staafje goed tegen het fondant of de marsepein aan tot dat je al een klein beginnetje ziet komen aan de onderkant en dan werkt de knijphevel bij mij goed.

3

bij mij ook(zoals heleena zei) :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

ik heb hetzelfde probleem, alleen mijn sugar gun is niet nieuw meer...hij deed het altijd goed. En nu moet ik het staafje aanblijven duwen....snap er niks van. :s

Groetjes Christa!

5

Kunnen jullie een close up foto maken van hoe de sugar gun in elkaar zit?
En dan vooral het gedeelte boven op..bij de veer

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6 Laatst bewerkt door Christa163 (12-07-2011 21:28)

Die zit goed, want dat was eerst niet zo....en toen manlief ernaar laten kijken, met de gebruiksaanwijzing en toen was ie goed. Maar dat ding draaid overuren hier...naar mijn idee is ie nu gewoon lam.

Bij mij zit dat dingetje bovenop alle 4 de plaatjes. dat was dat ie nieuw binnen kwam niet zo. en hij nog steeds goed. :think:

Groetjes Christa!

7

Ik zal morgen even een foto maken!!  :Y

8

@ Christa163 , je kunt desnoods eens bij ons langskomen in Wormerveer, en dan kijken we er even naar..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

ik zal ook morgen een foto maken....als ik het niet vergeet :o

en anders kan ik altijd naar wormer sjeezen

Groetjes Christa!

10

Ik zit niet in wormer.. maar in wormerveer  ;)  Dus voor de brug remmen!  :D

11

:lol:  :lol: zal me best doen om voor de brug te remmen!

Groetjes Christa!

12

wormerveer is voor mij inderdaad te ver! Ik kom namelijk uit de buurt van Eindhoven! Maar hier zijn de beloofde foto's!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen foto-maak-wonder ben en dat het vrij slechte foto's geworden zijn maar ik hoop dat jullie het toch kunnen zien!

http://i18.photobucket.com/albums/b126/Muuske/cakes/P7130204.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b126/Muuske/cakes/P7130205.jpg

13

zo zit die van mij ook (onderste foto)

Groetjes Christa!

14 Laatst bewerkt door Karin09 (13-07-2011 18:06)

Heb je maar 2 metalen plaatjes?  :think:

EDIT: zo ziet het eruit, maar heb net die van mij bekeken........en die ziet er hetzelfde uit als die van jou.

15

Bij mij zitten er twee wat dunnere plaatjes boven zoals op de getoonde foto en dan nog een wat dikker plaatje onderaan.

16

Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem....

Groetjes Marianne

17 Laatst bewerkt door heleena (13-07-2011 20:50)

..de mijne werkt prima, hoor.
En zit naar mijn idee ook goed in elkaar.

Nu ik de foto beter bestudeer lijkt het wel of de drie plaatjes alle drie op elkaar zitten.
Klopt dit??

Ik heb dus twee dunne plaatjes boven de veer en een dikkere onder de veer.

18

Vraag me nu dus af...hoe die drie plaatjes ten opzichte van elkaar moeten zitten.
Wie weet het antwoord?

Mijn probleem was in het begin dat ik dacht dat ik de hendel ingedrukt moest houden.  Toen ik steeds de hendel los liet en steeds opnieuw kneep bleven de slierten wel goed doorgaan.

Succes ermee

20

Bij mij zitten alle 3 de plaatjes boven de veer...

En in 'ontspannen' toestand duwt de veer de plaatjes helemaal naar boven .. (ik ga er vanuit dat de 2e foto is genomen terwijl het handvat ingedrukt wordt )

21

En voor ik het vergeet..

Je moet wel 'druk' opbouwen. Het kan een seconde of 2 a 3 duren voor de fondant uit de onderkant komt, nadat je hem helemaal ingeknepen hebt (en houdt...) Dus niet loslaten!.. pas loslaten als het sliertje stopt met er uitkomen en pas dan weer opnieuw knijpen..

Wellicht dat ik eens een demo filmpje zal maken, ik merk dat er in de winkel ook veel vraag naar een demo is  :Y

22

Dank jullie wel voor alle tips! Ik ga morgen weer proberen!!! Ik hou jullie op de hoogte!  *D

23

heleena schreef:

Vraag me nu dus af...hoe die drie plaatjes ten opzichte van elkaar moeten zitten.
Wie weet het antwoord?

Op dit plaatje staat hoe die in elkaar moet: het belangrijkste is dat decam weer bovenop de plaatjes komt..........
http://www.hoeve-eiteweert.nl/winkel/data/articles/images/lightbox/big/sugargun_1045_1.jpg

(plaatje is wat klein, maar met CTRL en de +-toets kun je normaal gesproken je weergave vergroten............)

24

Ha, dan zit de mijne verkeerd in elkaar maar doet het toch.  :Y
Er wordt hier zelfs gesproken over 4 plaatjes.
Tja met schoonmaken helemaal uit elkaar gegaan en ik heb toen ...net even heel goed gekeken ...2 plaatjes onder de veer en twee plaatjes boven de veer gedaan. De cam zit inderdaad wel boven die twee plaatjes....maar de gun heeft wel steeds het werk goed gedaan.
Ik ben zeer tevreden hierover en zou 'm ook niet meer willen missen.
Zou ik 'm nu weer uit elkaar halen en opnieuw goed doen of wachten totdat bij het schoonmaken ie weer een keer helemaal uit elkaar valt en het dan goed doen? :/
Ahum...zoonlief staat naast mij en is al bezig.  :D

25

bij mij zit de decam ook boven de 4 plaatjes! dus dat lijkt me goed, hij deed het altijd heel goed....

Groetjes Christa!