1

Onderwerp: frosty op eierkoek - frosty uitsteken?

hoi allemaal,

onze dochter wordt zaterdag 3 en voor het kdv vrijdag, heb ik een frosty sheet besteld, met in 12 rondjes haar fotootje.

De bedoeling is dat die op eierkoekjes geplakt worden. Maar ik begin in eens te twijfelen hoe en wat allemaal...

Rondjes knippen is niet m'n sterkste punt, kan ik ze niet ook met een koekjes uitsteker uitsteken?

En wat is handiger en lekkerder voor kinderen: Uitknippen en laten uitharden ( 1 nachtje) en dán op de eierkoek

of

uitknippen en gelijk op de eierkoek?

en waarmee 'plak' ik het op de eierkoekjes?

mensen tips of ervaringen?

alvast bedankt!

2

Re: frosty op eierkoek - frosty uitsteken?

Je kan ze idd met een uitsteker uitsteken, doe ik ook  :Y
Vastplakken kan met verschillende dingen.
bijv. met jam (zonder stukjes), botercreme, icing, chocopasta (witte) en misschien kan je zelf nog wel iets bedenken nu!

Succes ermee.

Ik zou ze zo laat mogelijk erop doen, vind ik het lekkerst  ;)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

uitsteken gaat prima en met een puntje royal icing plakken of een laag icing of fondant erop en dan erin drukken

4

oh bedankt meiden!

van die uitsteker is wel érg fijn.... ik heb de foto's heel mooi bewerkt, dat ze een wazig randje hebben. Leuk, maar verschrikkelijk met uitknippen (niet bij stilgestaan van te voren) , maar dat scheelt dus al enorm.

Witte chocopasta vind ik érg lekker hihi - dus die ga ik nog maar even een pot halen (ook zo lekker als vulling bij cupcakes) .

maar bedankt voor de tips en hulp!

5

ik heb een plastic uitsteker. werkt het daar (echt) goed mee??

ik wil nl van die frosty sheet (dat is toch dat beprinte eetbare papier??) rondjes op een cupcake plakken...

moet je dan veel kracht zetten?

6

Met plastic uitstekers lukt het mij niet. Je moet idd best veel kracht zetten en de uitsteker moet dan ook best "scherp" zijn.
Je kan het proberen en kijken of het lukt natuurlijk  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

7

Ik heb het nu op een heel dun laagje fondant geplakt en daarna met een ijzeren uitsteker uitgestoken. Werkte prima :-D