1

Onderwerp: Hoe lang houdbaar?

Ik vraag me af als ik:
woensdag het biscuit maak (en vul),
vrijdags bekleden en decoreren

Hoelang is het dan houdbaar??
Vulling: botercrème extra (volgens recept van hier) met paar eetlepels chocolade(pasta)

Groetjes!

Oja, weet niet of ie goed staat?!

2

Re: Hoe lang houdbaar?

Hoe lang het houdbaar is durf ik niet te zeggen, maar zelf zou ik de taart pas vullen op de dag dat je m afmaakt.
Anders ben je al weer twee dagen "kwijt" in de koelkast op je houdbaarheid...beetje zonde vind ikzelf! ;)

3

..en dat zou ik ook doen.
Het vullen en afsmeren is niet het meeste werk.
..maar als jouw vulling alleen de botercrème is met de chocopasta dan is dat niet zo aan bederf onderhevig.
Boter en suiker en chocopasta blijven heel lang goed.

4

botercreme xtra is met bbr toch? dus dat is minder lang houdbaar en ik zou zelf ook op het laatste moment vullen en bekleden dat je je taart wel zo vers mogelijk aanbied.

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

5

Je kunt wel het biscuit alvast bakken en invriezen. Maar ik zou het vullen en afsmeren zo laat mogelijk doen. Dus als je bijvoorbeeld de taart vrijdag nodig hebt, zou ik donderdag(avond) vullen en afsmeren. Dan de taart een poosje de koelkast in (kan de bc van het afsmeren goed uitharden). En dan alvast bekleden. Vrijdag evt. de decoraties op de taart doen.

Bedankt voor jullie reacties! ;)
Helaas heb ik donderdag geen tijd dus het wordt dan toch nog vrijdags ook vullen en al..

In ieder geval bedankt!! ;)