Onderwerp: Nieuw hier: Debby
Hallo allemaal,
Ik ben Debby, net 42, moeder van zoon Daniel (in september wordt hij 3) en dus nieuw hier op dit forum. Ik woon en werk in Amsterdam.
Eigenlijk ben ik al 3 jaar 'bezig' met taarten maken, maar tot voor een week of 6 geleden voornamelijk in mijn hoofd.
Ik had voor Daniel's 1e verjaardag een hele bestelling gedaan met allerlei kleuren marsepein en fondant, want ik zou zélf cupcakes en taarten gaan maken. Helaas is daar niets van gekomen. Ik had de berg een beetje te hoog gemaakt voor mezelf en er kwam vervolgens niet meer uit mijn handen. De marsepein en fondant heb ik begin dit jaar maar weggegooid (waren enigszins over datum ahum ...).
3 dagen voor vaderdag (19 juni) bedacht ik me dat ik een taartje zou gaan maken voor mijn vader. We bestellen eigenlijk altijd een taartje voor mijn moeder, maar voor mijn vader doen we dat nooit en dus bedacht ik om er zelf eentje te maken.
En die lukte !! Voor een eerste taartje heel goed zelfs (al zeg ik het zelf). Ik had de bakvorm (een hart) en uitstekertjes en letters geleend van een collegaatje en ben 'gewoon' aan de slag gegaan, met mijn collega als hulplijn bij de hand.
En sindsdien ben ik nog nét niet verslaafd, maar heb ik cupcakes gemaakt voor de juffen op het kinderdagverblijf en vorige week een taart voor mijn zusje en vanavond ga ik een taart afmaken voor het afscheid van een van de juffen, weer van het kinderdagverblijf.
Ik ben natuurlijk nog lááááng niet zo goed als heel veel van wie ik zulke mooie foto's heb gezien, maar ik vind het echt zo leuk om te doen.
Ik hoop hier veel inspiratie op te doen en tips te lezen zodat ik in de toekomst veel beter kan worden.
Veel groetjes,
Debby