1

Onderwerp: Bakken in schaaltje van steen (oven)

Hallo!

Mijn eerste topic hier op het forum..
Ik hoop dan ook dat het hier goed staat, ben daar nig niet helemaal in thuis ;)
Ik vroeg me af, of ik mijn taart in de oven kan bakken in een schaaltje van steen?
Het is een stenen schaaltje, van oil and vinegar, in de vorm van een driehoek. Kan deze in de oven, en, zeker niet onbelangrijk; krijg ik de cake na het bakken dan nog uit de vorm?

Alvast bedankt!

2

Re: Bakken in schaaltje van steen (oven)

dat kan ik vanaf hier niet zien.. is het van dat rode steen? ik zou het in de winkel vragen...

3

Nee, geen rode steen. En welke kleur t wel is?
Eigenlijk geen idee. Schaaltje is geverfd, knalgroen, om precies te zijn  :+

4

ik zou geverfde dingen sowieso niet in de oven doen, terracotta en ovenschalen nog wel maar anders zou ik t sowieso navragen, de kans dat t porselein is oid en t barst is nl aanwezig en dan heb je en geen taart en geen schaaltje meer :(

5

Ok! Bedankt :) zal t inderdaad even na vragen, winkel zit hier in de buurt, dus dat moet wel lukken :Y

6

't zou me verbazen als de dames van de winkel je kunnen vertellen of het schaaltje in de oven kan... maar je kunt het altijd vragen natuurlijk.  :think:

Dat is toch een TAART waard!

7

Ik bak zeer regelmatig in porcelijnen schaaltjes dit gaat prima . Je moet de schaaltjes alleen heel goed invetten want het komt er wel wat lastig uit soms. Maar verder geen probleem!!

"Liefde maakt van een huis een thuis"

8

Wat dat invetten betreft, ik vet eerst de vorm in, en leg dan 2 stroken bakpapier kruislings in de vorm. De stroken moeten net iets boven de rand uitsteken. Deze vet ik ook nog extra in, dan blijven ze goed in de vorm plakken. Na het bakken kijk je of de randen los zijn, en kan je je biscuit(cake heb ik nog niet geprobeerd) zo omhoog trekken.

Ik bak in verschillende schaaltjes. glas,metaal, maar ook  gewone porceleinen schaaltjes. Is tot nu toe niet mis gegaan. Het schaaltje moet natuurlijk niet poreus zijn want dan trekt al het vocht en vet in het schaaltje lijkt mij.