Onderwerp: Tja, wat zal ik er eens van zeggen...
dat ik zelf weer eens héééélemaal niet tevreden was bijvoorbeeld??
Mijn oudste dochter nam afscheid met groep 8. Op de laatste avond zou er taart (appel, monchou etc...) voor de ouders zijn en voor de 41 kinderen zou ik een drielaags stapeltaart maken.
De voorbereidingen waren al bepaald niet optimaal met het weekend ervoor een weekend weg zijn en de maandag een avonddienst hebbende... Had alleen mijn biscuits gebakken en last minute (omdat ik erachter kwam dat de taart op de dinsdagavond zelf niet in de koelkast zou kunnen op school) buiten-de-koelkast-houdbare-vullingen moeten bedenken (aaahhhhhh!!!
). Ook al zo niet mijn ding en smaak!) 3 blikjes gecondenseerde melk tot dulche du leche staan koken (zonder ontploffingen gelukkig, dan was de ramp compleet geweest).
Maar om een lang verhaal niet nog langer te maken; dinsdags was het bloedje heet, weeralarm en onweer alom, alles plakte (zowel materialen als deze taartdoos
) en ik was dus héél erg blij dat ik stond te taarten in mijn keuken
met een zeer vervelende, eveneens plakkende en mekkerende peuter aan mijn (korte) broek.
Ik moest de marsepein en taart constant in de koelkast leggen/zetten anders viel er niet mee te werken! Door het vele opendoen van de koelkast met het warme weer vielen er druppels condens op de taart
...
Nou, dit is na alle klaagzang dan het ontevreden resultaat, hoewel ouders en kids 'm helemaal ge-wel-dig vonden! (dat dan gelukkig weer wel
)
(en ja, op die letters heb ik erg staan vloeken!
)

Jammer genoeg geen foto van de overhandiging; heb een man die echt nooit spontaan zal bedenken het fototoestel te pakken 
Oh ja, gevuld met een laagje gesmolten chocolade, de genoemde dulche du leche, kersenjam en bc met een schepje caramel erdoor.