26

Re: compacte botercreme

Nog even een vraagje: Kan je ook een smaakje door de compacte botercreme voegen? :D

Alvast bedankt ;)

Wrrrr

27

Ann-wil- schreef:

Nog even een vraagje: Kan je ook een smaakje door de compacte botercreme voegen? :D

Alvast bedankt ;)

ja hoor, je kan wat aroma toevoegen of van die saroma-poeder. Volgens mij doen sommige er ook gesmolten chocolade of pasta door, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

28

Of alle Patidess smaken......  :9

29

Judy schreef:
Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik vind het voor zowel vulling als afsmeren niet lekker :)

Same here..maar ik ben ook geen boterliefhebber. Voor aanvragen gebruik ik altijd mix van zeelandia en bij het klaarmaken gebruik ik minder water. Nog nooit problemen mee gehad. Ik heb ook wel eens de kant en klare wilton buttercrème gebruikt...da's wel errug zoet..maar niet verkeerd al zou ik daar niet zo gauw mee vullen, alleen afsmeren..

Ik heb verschillende bc's uitgeprobeerd (de mix dan), ook de zeelandia. In de winkel waar ik deze gekocht heb zijn ze (personeel en klanten) helemaal wild van deze vulling. Toen ik ze dit hoorde zeggen heb ik dus ook een zakje gekocht. Ik vind deze nog erger naar boter smaken dan de 1:1. De structuur vond ik ook niet fijn. Het eet niet lekker, zeg maar. Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben.....denk ik....

30

annick67 schreef:

Of alle Patidess smaken......  :9

Die wil ik ook nog een keer proberen ;)

Wrrrr

31

Ik heb van 't weekend voor de eerste keer de 1:1 Botercreme gebruikt en op 125 gram boter/poedersuiker heb ik er 1 zakje vanillesuiker doorgedaan. Vond dat zelf wel heel erg lekker!

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

32

Home mAade schreef:

Ik heb van 't weekend voor de eerste keer de 1:1 Botercreme gebruikt en op 125 gram boter/poedersuiker heb ik er 1 zakje vanillesuiker doorgedaan. Vond dat zelf wel heel erg lekker!

Lijkt me ook wel goed, k denk dat ik dat ga proberen :P

Wrrrr

33

Ik vul wel de taart met 1:1.
De mix vinden ze hier niet .

34

ik smeer mijn taarten af met 1:1
nog nooit gevuld met kale 1:1 maar wil gisteren bokkepootjes vulling gemaakt met een 1:1 botercreme. Dat smaakte erg goed!

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

35

Als je bij de botercreme saroma poeder wil doen, hoeveel poeder zou je er dan bij moeten doen?
Lijkt me wel leuk om eens te proberen!

36

Home mAade schreef:

Dat wilde ik ook eens gaan doen maar de vanillesuiker komt niet door mijn zeef heen wanneer ik de poedersuiker zeef (k heb een hele fijne zeef). Dan krijg je toch harde suikerkorrels in de bc? Of valt dit wel mee?  :)

37

vanillesuiker is niet hard of groot, iig niet die uit zakjes...

38

etmc schreef:

Oke bedankt :D

Wrrrr

39

etmc schreef:

Ik heb de vanillesuiker getest met mijn zeef, maar ik krijg deze er niet doorgezeeft  :nooo . Ik heb ook wel en erg fijne zeef moet ik zeggen  ;) .
Ik doe er trouwens vanille-patidess door  :9

40

ik vind 1:1 botercreme (10min in de mixer) wel lekker met vanille escence! :D maar ik ben blijkbaar de enige hier ;)
Mijn man vindt het trouwens ook heerlijk :P

41

Noompie schreef:

ik vind 1:1 botercreme (10min in de mixer) wel lekker met vanille escence! :D maar ik ben blijkbaar de enige hier ;)
Mijn man vindt het trouwens ook heerlijk :P

Ik vind het ook wel lekker hoor   ;)  ik maak het ook op deze manier, alleen nog nooit als vulling gebruikt, alleen voor dijkjes en afsmeren

42

De saroma erdoor is ook een goed idee ja! ga ik volgende keer eens proberen  :)  hoeveel erdoor moet... tja ff proeven denk ik, bij te weinig gewoon een beetje erbij doen en even mixen weer...

43

hoihoi!
Misschien een andere lekkere tip (voor zowel het afsmeren als het vullen), nl vanille frosting.  :Y  :Y
Ik lust zelf helemaal geen boter maar bij de vanille frosting lik ik mn vingers af hoor!!   :P  :9
Ik heb vorige week muffins in een mok gebakken voor de meesters en de juffen en daar heb ik een toef van vanille frosting opgedaan.
En gisteren heb ik een Bart Simpson taart voor mijn zoontje gemaakt en toen heb ik het gebruikt om af te smeren.
Het is makkelijk te maken en goed smeerbaar.
Het recept staat gewoon bij de recepten-vullingen.
Groetjes Yvon

groetjes yvon

44

Esther68 schreef:
etmc schreef:

Ik heb de vanillesuiker getest met mijn zeef, maar ik krijg deze er niet doorgezeeft  :nooo . Ik heb ook wel en erg fijne zeef moet ik zeggen  ;) .
Ik doe er trouwens vanille-patidess door  :9

vaag... op school krijg ik het zelfs door een bloemzeef en die zijn best fijn...

maar in principe hoef je t niet te zeven want die zakjes worden echt nauwelijks vochtig...

en 1:1 creme vind ik ook echt niet te vreten