1

Onderwerp: recept DC Cupcakes

Hoi hoi!
Vandaag voor het eerst een aflevering van DC Cupcakes gezien. Nu hadden ze daar ipv botercreme een ander soort creme voor boven op de cupcake die mij erg lekker leek. Nu weet ik de ingredienten maar de hoeveelheden weet ik niet. Misschien dat jullie het wel eens gemaakt hebben of ervan gehoord hebben.
De ingredienten zijn:
-boter
-poedersuiker
-kwark
-vanillie

Ik ga morgen eerst eens gewoon aan de probeer maar wie weet kan iemand al wat erover vertellen!
Alvast bedankt en een fijne avond!

2

Re: recept DC Cupcakes

Ik lees even mee als je het niet erg vindt want het klinkt lekker.
Ik zat zelf van de week van die hele dikke yoghurt te eten wat zelfs niet van je lepel afvalt. Toen dacht ik ook al dat zou best lekker kunnen zijn met een smaakje er door als toef op een cc......

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Via google kwam ik hier http://recipes.howstuffworks.com/cupcak … hannel.htm terecht, weet niet of jouw recept erbij staat?

4

Deze: http://blogs.discovery.com/dc-cupcakes/

5

Karin, dank je wel!! Dat is em!! Ik ga het vanmiddag gelijk proberen.
Nu misschien een hele stomme vraag maar vanillie extract. Kun je dat gewoon in de supermarkt halen? Heb daar nog nooit mee gewerkt.

Alvast bedankt voor het antwoord!!

6

Ja dat vanille extract staat gewoon bij de dr oetker spulletjes.

7

dat is vanille essence. (nepvanille dus. extract is van echte vanille) Maar dat kan je ook gebruiken hoor.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

tinetaartje schreef:

Karin, dank je wel!! Dat is em!! Ik ga het vanmiddag gelijk proberen.
Nu misschien een hele stomme vraag maar vanillie extract. Kun je dat gewoon in de supermarkt halen? Heb daar nog nooit mee gewerkt.

Alvast bedankt voor het antwoord!!

Is gewoon te koop bij de Toko!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

9

En zou iemand dat voor mij dan gewoon in het Nederlands kunnen/willen neerzetten met de hoeveelheden ????

10

hoi hoi,
Dank jullie wel voor de antwoorden, heb het gevonden hoor! Heb het gister gemaakt maar het was veel te slap dus er is waarschijnlijk toch ergens wat fout gegaan. Het is wel erg lekker!

Marinina dit is wat ik gevonden heb maar zoals ik hierboven al schreef het werd erg slap..

4 tbsp boter           - 4 eetlepels boter
1/4 tsp vanille        - 1/4 theelepel vanille
6 oz cream cheese - 170 gr roomkaas        28,35 gr x 6
4 cups sugar           -480 gr poedersuiker  120 gr x 4

Ik zie nu ineens wat ik fout gedaan heb, ik heb maar 1 cup poedersuiker gedaan, dus maar 120 gram... Stupid.. Volgende keer weer proberen.

11 Laatst bewerkt door Marinina (13-07-2011 20:06)

Dank je wel  :thumb:

Dus als ik het goed begrijp klopt het recept maar had jij het fout gedaan ??

en gewoon de hele boel bij elkaar en mixen maar ??

12

Hoi, ja als het goed is klopt het recept nu maar pin me er niet op vast heb ook alles via internet opgezocht. Ik had het inderdaad fout gedaan. Had teweinig poedersuiker toegevoegd. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat worden! Laat je het weten!

13

Ja, zal het van het weekend gaan proberen  ;)

14

tinetaartje schreef:

hoi hoi,
Dank jullie wel voor de antwoorden, heb het gevonden hoor! Heb het gister gemaakt maar het was veel te slap dus er is waarschijnlijk toch ergens wat fout gegaan. Het is wel erg lekker!

Marinina dit is wat ik gevonden heb maar zoals ik hierboven al schreef het werd erg slap..

4 tbsp boter           - 4 eetlepels boter
1/4 tsp vanille        - 1/4 theelepel vanille
6 oz cream cheese - 170 gr roomkaas        28,35 gr x 6
4 cups sugar           -480 gr poedersuiker  120 gr x 4

Ik zie nu ineens wat ik fout gedaan heb, ik heb maar 1 cup poedersuiker gedaan, dus maar 120 gram... Stupid.. Volgende keer weer proberen.

4 eetlepels boter maar? das ook niet veel. Ik ben benieuwd. Het klinkt wel goed, maar de verhouding ziet er zo raar uit.

Ik lees ff mee.  ;)

15

4 eetlepels boter + 170 gram roomkaas. Lijkt mij bij elkaar prima hoeveelheid :)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

16 Laatst bewerkt door Martjan (16-07-2011 09:24)

Wat voor cream cheese gebruiken jullie hiervoor. Moet ik hierbij denken aan monchou  of zit dan ik dan totaal verkeerd ??

Smart critiques, Stupid creates

17

Ik ben inderdaad ook benieuwd welke cream cheese jullie gebruiken! En het is idd een lekkere creme denk ik want het is veel minder boterig qua smaak!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

18

Goeiemorgen dames  :)

Ik heb vant weekend de DC Cupcakes icing gemaakt, en met succes! Ik heb Philadelphia gebruikt als cream cheese en "gewoon" de vanille-aroma van Dr Oetker (al is die niet heel sterk van smaak  :s)

Mijn receptje:

55-60g ongezouten roomboter (kamertemp.)
170-175g cream cheese
500g poedersuiker
1tl vanille-aroma

Ik heb eerst boter, roomkaas en vanille tot een egale massa gemixt, en daarna beetje bij beetje de poedersuiker er doorheen.

Het resultaat is een zoete, stevige, mooie toef op een CC die niet uitloopt  :D

Groetjes!

19

Ik heb het geprobeerd maar ik vind het zo zoet dat ik nu naar dew winkel ga om meer kaas om elr nog een beetje kaas en boter bij te doen :P hopelijk kan ik het invriesen want het is veeeeeel te veel

20

Ik heb de helft van het recept gebruikt, vind het wel lekker maar ook erg zoet... zal volgende keer ook wat extra boter en kaas erbij doen..

21

Ik ga het van de week toch ook nog een keer proberen, dit keer met genoeg suiker zodat het niet van de cupcakes af druipt.. haha

22

Ik heb nog over maar ik ga het niet meer maken want ik vind het niet echt lekker... het is gewoon eigenlijk suiker met roomkaas smaak .... of ik moet iets fout hebben gedaan

23

het klinkt lekker maar na jullie reacties ben ik wat minder enthousiast...ik lees nog even mee dus  :lol:

N-Joy Cakes

24 Laatst bewerkt door Toeties (27-07-2011 15:30)

Hoi hoi,

ik heb het dit weekend geprobeerd:
27 gr ongezouten roomboter (kamertemp.)
85 gr mon chou
250 gr poedersuiker
1tl vanille-aroma

En het wordt een lekkere (zoete) mix die goed te spuiten is. De buitenkant hard een klein beetje uit, maar is juist lekker. Persoonlijk vond ik het erg lekker!! Wel had ik mijn cc's niet mega zoet dus het was een lekkere aanvulling.

Thanks voor het recept trouwens!

groetjes!

25

Hoi dames,

Ik ben net dit filmpje tegengekomen:

http://tlc.discovery.com/videos/dc-cupc … sting.html

Hier leggen de dames zelf uit hoe het recept in elkaar steekt! :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!