1

Onderwerp: pearl sheen airbrush color door fonant/marsepein

Ik heb vorige week van AmeriColor een flesje Pearl Sheen Airbrush Color besteld. Nu zie ik op internet dat je dat niet door je marsepein of fondant kan kneden en dat was wel mijn bedoeling  :grr:

Heeft iemand ervaring hiermee of dit kan?

Ik wil een parel/glitter effect door mijn toplaag van een taart en daarvoor heb ik het gekocht  :s

Groetjes, Jessica
Taaartjes

2

Re: pearl sheen airbrush color door fonant/marsepein

Ik heb geen idee of het kan, ik zou het uitproberen. Wel stond er vandaag een topic op van iemand die "geairbrusht" had met van die spuitflesjes. Is misschien ook nog een idee?

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

3 Laatst bewerkt door Boska (11-07-2011 15:07)

De airbrush colors zijn te nat om door marsepein of fondant te mengen.
Ze zijn geschikt om te airbrushen en te verven.

Voor pearl glitters op de hele taart zou ik de pearlspray van PME gebruiken.
Evt. kan je dusten, maar met de spray wordt het gelijkmatiger.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Iets ' door ' je toplaag heen gaat niet lukken, alle glans/glitter wordt door je fondant/marsepein opgenomen.........

Wat wel gaat is wat Boska zegt: je taart bekleden en dan een glans/glitterlaag aanbrengen met spray of dust...........

Helaas is glitterfondant nog niet uitgevonden  ;)

Wat ook goed werkt is dit: http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -p-57.html ik gebruik die in combinatie met een pumpbrush, en dan heb je echt een glitterende taart!

5

glanzende dingen mogen zelfs niet eens door je marsepein en fondant maar alleen erop...

6

etmc schreef:

glanzende dingen mogen zelfs niet eens door je marsepein en fondant maar alleen erop...

Hoe bedoel je dit?

7

Karin09 schreef:

Iets ' door ' je toplaag heen gaat niet lukken, alle glans/glitter wordt door je fondant/marsepein opgenomen.........

Wat wel gaat is wat Boska zegt: je taart bekleden en dan een glans/glitterlaag aanbrengen met spray of dust...........

Helaas is glitterfondant nog niet uitgevonden  ;)

Wat ook goed werkt is dit: http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -p-57.html ik gebruik die in combinatie met een pumpbrush, en dan heb je echt een glitterende taart!

Zo leer je weer leuke dingen!
Ik heb Rainbow dust Jewel Silver in huis maar nog niet gebruikt
Krijg je daar hetzelfde effect mee met wat jij bedoelt?

Groetjes, Jessica
Taaartjes

8

Karin09 schreef:
etmc schreef:

Hoe bedoel je dit?

Ik ben ook wel heel benieuwd waarom dit niet mag.

Groetjes San

9

omdat glitters e.d. (ook goud en zilver dust) decoratiemateriaal zijn en niet in voedsel horen maar alleen erop..

10

Je kunt er wel mee verven.... Ik heb een grote fles goudverf van Americolor. Staat op dat het zowel voor airbrush als verven te gebruiken is. Mij lijkt dat dit ook moet lukken met de pearl sheen. Goed schudden en gewoon proberen op een stukje. Zou er niet de hele taart mee verven, maar pareltjes of bloemetjes moet prima gaan

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

11

etmc schreef:

omdat glitters e.d. (ook goud en zilver dust) decoratiemateriaal zijn en niet in voedsel horen maar alleen erop..

Ik snap eigenlijk het verschil dan niet, want als het erop zit eet je het ook. Het is toch edible?
Gaat het dan misschien om de hoeveelheden?

Groetjes San

12

erop is te reguleren erin niet, net als met maanzaad... maar ik weet niet precies waarom niet maar leerde het op school

13

etmc schreef:

erop is te reguleren erin niet, net als met maanzaad... maar ik weet niet precies waarom niet maar leerde het op school

Ja, precies. Denk dat de hoeveelheden als je het erdoorheen kneed veel malen meer is als wanneer je het erop doet. In iedergeval bedankt voor je uitleg!  :thumb:

Groetjes San