1

Onderwerp: Planning bruidstaart, kan dit?

voor vrijdag 8 juli mag ik de bruidstaart van mijn vriendin maken. SUperleuk, maar ook spannend omdat ik niet zo heel vaak taarten maak. Ik heb wel gezegd dat ik het graag wil doen, Het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik dit precies moet aanpakken qua voorbereidingen.

Ik wilde op dinsdag 5 juli de biscuits bakken, 3 stuks. Omdat ik donderdags nog werk, wilde ik op woensdag 6 juli alvast 1 of 2 biscuits gaan vullen met 1 laag jam/verse aardbeien en zwitserse room en 1 laag met aardbeienbavaroise en bekleden en dan donderdagavond de rest afmaken.

Ik vraag mij alleen af of dit kan of dat ik het vullen/bekleden en decoreren allemaal op de donderdag met gaan doen.

Graag julie tips

2

Re: Planning bruidstaart, kan dit?

Deze vraag past beter in Taartdecoratie algemeen.

[MOVE] --> daarheen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik vind 5 juli al beginne met vullen erg vroeg. Ik zou dat de 6 liefer pas de 7 doen . De biscuit kan je eerder bekken en dan in de diepvries leggen en de eventuele decoratie kun je ook ruim van te voren al doen en dan luchtdicht bewaren dan hoef je de 7 de alleen nog maar te vullen,stappelen,bekleden en decoratie te plakken.

Veel succes

Gr.

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

4

Biscuits op dinsdag bakken, kan prima, ik zou ze daarna in de diepvries doen. Gezien de vullingen, zou ik inderdaad niet op woensdag al gaan vullen voor vrijdag. Ondanks dat je op donderdag moet werken, zou ik toch die avond pas gaan vullen en afwerken. Veel werk voor een avond, maar als je alles op woensdag voorbereid hebt (decoratie, marsepein evt. kleuren etc.) moet dat lukken. Dan moet je dus donderdagmorgen je biscuits uit de diepvries halen.  Ik weet niet hoe laat ze de taart op vrijdag nodig heeft, of dat je eventueel 's morgens nog tijd hebt om iets af te werken, anders kun je dan desnoods nog de laatste decoraties aanbrengen. Succes !!

Groetjes, Conny

5

Ok, op woensdag voor vrijdag vullen is dus te vroeg vinden jullie.
Decoraties was ik sowieso van plan om van te voren te maken, maar dit kan ook met de vullingen?

6

oja nog 1 vraagje waarom de taarten nog invriezen als ik ze dinsdag bak? Overigens denk ik dat als ik niet op woensdg kan vullen, wat ik wel graag doe, dan bak ik de biscuits woensdag, maar dan hoeven ze toch niet meer in de vriezer?

7

Ik zou het toch doen, denk ik, al is het maar voor en dagje om de versheid te bewaren. Zeker als je pas donderdagavond gaat vullen. Met een uurtje zijn ze ontdooid. Anders heeft ze vrijdag een biscuit van 3 dagen oud....

Kun je donderdag geen vrij nemen?

Kan je de taarten niet gevuld en bekleed en al invriezen? Alleen de aardbeien zullen wat slapper worden maar misschien is dit toch een optie.

Life is what you bake it.

9

Bedankt voor al jullie reacties meiden! Nog meer reacties zijn natuurlijk welkom!!

Ik lees dat het invriezen van aardbeitjes de taart niet ten goede komt, dus dat doe ik liever niet. Ik denk dat ik donderdagmiddag vrij neem, heb ik iets meer speling. Vrijdagochtend zou ik nog kunnnen stapelen.
Ik denk  dat ik woensdag of eerder de biscuits ga bakken en de vullingen klaar maak op de woensdagavond, neem aan dat dit wel kan? Als ik woensdag bak, vries ik de biscuits niet meer in.

Decoraties maak ik binnenkort al en de middelste taart krijgt een andere kleur, dus die kleur ik binnenkort zodat ik van deze kleur ook alvast de deco's kan maken.

10

Ik ben op dit moment ook bezig met mijn eerste bruidstaart!
Ook voor morgen :-)

Ik heb de vulling (MBC) maandag gemaakt en ingevroren, gisteravond (woensdag) de biscuits (2 stuks) gevuld en afgesmeerd en vanavond bekleden en decoreren.
Volgens mij is dat allemaal prima en voor de versheid.... het is dan twee dagen oud. Taarten met mbc bewaar ik vaak zat bijna een week en dan zijn ze nog lekker.

Gaat alles goed verder op dit moment met het bakken enzo?
Ik ben benieuwd naar je resultaat!

Hoe stut jij je taarten trouwens?
Ik heb het een keer gedaan met deuvels (houten) maar wilde het met chocostiks doen, iemand ervaring mee?

succes!!

11

ik zou ook niet op woensdag beginnen met zwitserse room en bavaroise, dat is echt niet aan te raden ivm voedselveiligheid, zeker als ie dan op de bruiloft ook nog een paar uur op tafel staat...