1

Onderwerp: 15 cm PME pan met biscuit

hoi allemaal,

een aantal weken geleden heb ik een 15 cm pannetje gekocht om meptaartjes voor onze kids te maken. Ik heb in de tabellen hier op de site gekeken (200 mix, 20ml water, 4 eieren) en naar aanleiding daarvan mijn biscuit mix gemaakt. De eerste keer kwam de taart zeker 4 cm boven de rand uit, begon over te lopen wilde daardoor niet meer uit de pan, drama dus. Hierna dacht ik, ik doe gewoon iets minder mix etc. dus 175 mix, 17,5 ml water en 3 eieren. Nog steeds 2cm boven de pan uit, uiteindelijk wel uit de pan gekregen maar wat doe ik toch verkeerd???? Nooit problemen gehad met 20 cm, 25 cm of de vierkante pannen.

Groetjes,

Lisette

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

2

Re: 15 cm PME pan met biscuit

15cm rond of vierkant?

water erin doen met de maatkan; per halve liter 1 ei.

4 eieren is inderdaad teveel voor 15cm rond en/of vierkant.... ;)

3

je gebruikt het recept voor een 20 cm taartje  ;)

Voor een rond 15 cm taartje gebruik je volgens de tabel:
115 gram mix
85 gram ei (= iets minder dan 2 eieren)
12 ml water

djehr schreef:

je gebruikt het recept voor een 20 cm taartje  ;)

Voor een rond 15 cm taartje gebruik je volgens de tabel:
115 gram mix
85 gram ei (= iets minder dan 2 eieren)
12 ml water

Dan zie jij een andere tabel als ik.... kijk maar

http://www.deleukstetaartenshop.nl/maat … vormen.pdf

5

inderdaad, :lol:  :lol: Ik kijk bij deze hier op het forum: http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Wel apart dat de verschillen zo groot zijn.
Maar ik denk dat als je de tabel op het forum aanhoudt het wel goed zou moeten gaan  :think:

6

wat je ook kunt doen is je bakvorm verhogen met bakpapier. Op deze manier kun je uitproberen hoeveel mix je wilt gebruiken zonder dat je bakvorm meteen overloopt...

djehr schreef:

inderdaad, :lol:  :lol: Ik kijk bij deze hier op het forum: http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Wel apart dat de verschillen zo groot zijn.
Maar ik denk dat als je de tabel op het forum aanhoudt het wel goed zou moeten gaan  :think:

Klinkt inderdaad logischer.... ga ik dat doen... tnx!

8

hoi Lisette,
Ik gebruik ook altijd de tabellen van felicitaartjes. Gaat bij mij altijd goed, behalve bij de 15 cm (die ik nog niet zo lang heb)
Eerste keer alles overstroomd. Tweede keer opgehoogd met bakpapier en heel hoge taart weer.
Ik ga de tabel van hier maar eens proberen, want ik vind hem echt te hoog op deze manier. Staat voor geen meter in een stapeltje. Dan moet ik er weer een  laag biscuit tussenuit halen. en op nu elke keer cake-pops te maken....

9

Ik had dezelfde ervaring en heb nu inmiddels uitgevogeld dat ik met 140 mix, 2,5 ei en 14 water een mooi 15cm kapseltje krijg.

Groetjes Maji

10

hoi Maji, bedankt voor de tip!

Maji schreef:

Ik had dezelfde ervaring en heb nu inmiddels uitgevogeld dat ik met 140 mix, 2,5 ei en 14 water een mooi 15cm kapseltje krijg.

Ze zijn inderdaad prima gelukt! Ik zal er vanavond ofzo wel even fototjes van plaatsen samen met de grote taart (de 15 cm's waren een proeftaartje en 2 meptaartjes voor onze tweeling)....
Bedankt!!!