1

Onderwerp: Bakken in de rvs schaak van Ikea

Hallo,

Ik wil graag voor de verjaardag van mijn zoontje een boltaart maken.
Bij de how to''s doet een mevrouw dat met een rvs schaal van de Ikea. Ik heb zelf een van 20 cm. Nu is mijn vraag hoe lang zet ik deze op welke tempratuur in de (hetelucht) oven???
En kan ik beter cakebeslag nemen of biscuit??

Keep calm and have a (cup-)cake!!

2

Re: Bakken in de rvs schaak van Ikea

Er staat al heel veel over geschreven, zelf heb ik het nog nooit gedaan. Maar met de zoekfunctie kom je een heel eind.......
Wat ik wel weet is dat hij langer in de oven  moet dan bij een gewone taart. Geloof iets van 50min.
suc6

3

Bij mij gaat het goed op 150 gr hete lucht en dan ca 48 minuten  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Ik gebruik biscuit mix en bak op 175 graden zon 30-35 min.
Succes!

Have a Nice day!

Dank je wel allemaal,

Ik ga het vandaag maar gewoon eens proberen. Biscuitmix heb ik nog in huis. Eens kijken of het wat wordt. Hij hoeft pas in september voor de "echt", dus dan kan ik nog ff oefenen ;)

Boska schreef:

Bij mij gaat het goed op 150 gr hete lucht en dan ca 48 minuten  :)

Gebruik je dan cake mix of biscuit??? En van welk merk dan?

Hoi,
Heb toevallig vd week voor het eerst een boltaartje van 20 cm gemaakt. Heb biscuitmix gebruikt (330 gram mix, 3 eetlepels water en 5 eieren) Vervolgens oven op 175 graden gezet en  35 minuten gebakken, even gekeken en ingeprikt, toen toch nog 3 minuutjes gedaan. Hij was helemaal goed gelukt!

Succes!

8 Laatst bewerkt door sjunne taart (11-07-2011 07:39)

karen-vd-laan schreef:

Hoi,
Heb toevallig vd week voor het eerst een boltaartje van 20 cm gemaakt. Heb biscuitmix gebruikt (330 gram mix, 3 eetlepels water en 5 eieren) Vervolgens oven op 175 graden gezet en  35 minuten gebakken, even gekeken en ingeprikt, toen toch nog 3 minuutjes gedaan. Hij was helemaal goed gelukt!

Succes!

Gebruik je dan de biscuitmix van Fun Cakes??
In de tabellen op deze site geven ze namelijk minder aan. Bij de gewone taarten vind ik het altijd te weinig mix. Daar gebruik ik altijd de mix van een maat groter anders blijft me de taart te laag.

9

Hier staat alles in!
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Groetjes Brenda

sjunne taart schreef:
karen-vd-laan schreef:

Hoi,

Succes!

Gebruik je dan de biscuitmix van Fun Cakes??
In de tabellen op deze site geven ze namelijk minder aan. Bij de gewone taarten vind ik het altijd te weinig mix. Daar gebruik ik altijd de mix van een maat groter anders blijft me de taart te laag.

Nee niet de mix van fun cakes, maar van Piece of cake, winkel in Purmerend...hebben ook een webshop. Heb al het biscuitbeslag in de kom gedaan en was echt mooi omhoog gekomen! Ga van de week weer bakken voor een opdracht en ga weer met die kom aan de slag...