1

Onderwerp: hoe lang van te voren kun je een taart maken?

he allemaal,

ik moet voor iemand de 16e een taart maken, alleen gaan ze die pas de 18e aansnijden.
kan dit? de vulling is aardbeienkwark en slagroom met verse aardbeien.
ze kunnen hem evt ook de 17e halen, maar dat zou betekenen dat ik er heeeeeeeeeel erg vroeg uit moet, wnat heb nog een taart staan voor de 17e en die moet begin van de middag er al zijn...

x Sam

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

2

Re: hoe lang van te voren kun je een taart maken?

Met slagroom zou ik toch uitkijken denk ik.... Ik zou het de 17e doen...voor de zekerheid  :Y

3

Yeps, ben ik met Antwannette eens, met slagroom is het niet zo verstandig! Of nog iets eerder maken met andere vulling en invriezen?

4

nee, ze willen deze vulling, heb al gemaild dat ze hem de 17e op kunnen halen...
vind het idd ook een risico wat ik niet wil nemen ;)

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

5

Ik neem aan dat ze hem dan ook de 17e gaan eten?

6

Karin09 schreef:

nee, de 18e dus ik zou het risico absoluut niet lopen en hun melden dat je liever geen slagroom gebruikt mits die niet dezelfde dag wordt genuttigd en mochten ze dit toch willen dat het risico van evt. ziek worden dan echt voor hun zelf is!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

7

joynme schreef:
Karin09 schreef:

nee, de 18e dus ik zou het risico absoluut niet lopen en hun melden dat je liever geen slagroom gebruikt mits die niet dezelfde dag wordt genuttigd en mochten ze dit toch willen dat het risico van evt. ziek worden dan echt voor hun zelf is!

@joynme, vandaar ook mijn vraag  ;) Het feit dat ze hem een dag eerder halen, betekent natuurlijk niet dat ze hem ook een dag eerder gaan eten...........ik zou het niet op deze manier doen, zeker niet als ze iets over houden en nog een dag later van willen eten....als je voor anderen bakt, moet je daar echt goed op letten.

8

hij word idd de 18e opgegeten, en de 17e opgehaald..
dit lijkt me veel veiliger qua vulling ;)

daarom vroeg ik het ook, voor anderen ben ik altijd zo voorzichtig, wil niks op mijn geweten hebben.

X Sam

9

sam77 schreef:

hij word idd de 18e opgegeten, en de 17e opgehaald..
dit lijkt me veel veiliger qua vulling ;)

daarom vroeg ik het ook, voor anderen ben ik altijd zo voorzichtig, wil niks op mijn geweten hebben.

Dat begrijp ik dan niet............wat is het verschil? Nog steeds gaan ze een taart eten met slagroomvulling die op dat moment al 2 dagen oud is (neem aan dat je die de 16e gaat maken)..........in feite is er niks veranderd, alleen dat zij hem eerder ophalen?

Maar goed............ik hoef hem niet te eten  ;)

10

nee ik maak hem dan de 17e sochtends, dus das een dag later :Y

ze zouden hem eerst de 16e ophalen, nu de 17e, dus das een dag later he ;)

X Sam

11

sam77 schreef:

nee ik maak hem dan de 17e sochtends, dus das een dag later :Y

ze zouden hem eerst de 16e ophalen, nu de 17e, dus das een dag later he ;)

Okay nu duidelijk.............maar dat had ik nog niet in je verhaal gelezen/begrepen..........succes met maken, ook van je andere taart!  :thumb: