Onderwerp: Icing spuiten oefenen........

Hallo allemaal,

Kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb een hele set Wilton spuitmondjes gekregen, en nu wil ik ze natuurlijk allemaal uitproberen.  :Y
Wat voor een "spul" wat natuurlijk niet te duur is, en niet te zonde is om weer weg te gooien!, kan ik gebruiken om al die mondjes uit te proberen?????
Icing lijkt me een beetje prijzig!

Goeie ideeen zij zeer welkom!

Alvast bedankt!  :)

Re: Icing spuiten oefenen........

Dit topic is om how to's te laten zien.
Ik ga het even melden.

3

Royal Icing is niet zo duur hoor!

In de webshop kost een 1kg 3,95 En daar hoeft verder alleen water bij

Met een koppelstukje kun je met 1 spuitzak vol alle mondjes uitproberen. (Coupler) En als je na het spuiten de Icing met een spateltje meteen in een bakje terug doet met daarover heen een schoon, nat doekje blijft het nog goed en kun je het weer gebruiken om te oefenen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Royal Icing is niet zo duur, je kan het ook zelf maken van eiwitten en suikerbakkerspoeder (en water of citroensap). Geen poedersuiker gebruiken trouwens, wel echt suikerbakkerspoeder.
succes!
oh ja in de  Mjamtaart! staan in de laatste en de vorige editie veel tips over Icing spuiten

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

5

Ik heb net een workshop gevolgd bij mijn nicht en daar gebruikte we gewoon botercreme. Ze had een blanco A4 vel in een plastic hoesje gedaan. Op het plastic oefende we de lijntjes, roosjes en dergelijke als het  vol was gewoon eraf halen met een paletmes en je kan je botercreme weer opnieuw gebruiken om te oefenen. En natuurlijk weer verder oefenen op het plastic.

Hoop dat je t een beetje begrijpt.

Zoete groetjes, Inti

Bedankt voor jullie reacties allemaal!!  :)
Nu kan ik aan het oefenen slaan!

Ik ga eens volgen, ik heb deze van de week ook gekregen

8

:think: Volgens mij is botercreme een stuk duurder dan Royal Icing hoor... Of liggen de boterprijzen hier in NL zoveel anders dan in Cyprus?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

35 cnt... pakje margarine.. en 1.00 euro pakje roomboter?? bij ons dan.

10

Botercrème zou ik doen. Die droogt tenminste niet uit zoals icing. Succes met oefenen!

Volg je hart...want dat klopt!

11

ikwilditook! schreef:

35 cnt... pakje margarine.. en 1.00 euro pakje roomboter?? bij ons dan.

Echt waar??? Bij mij 3.70 voor 500 gr, en dat is echt de ALLERgoedkoopste die ik kan vinden ( aanbiedingen daargelaten ) :( :( Ga bijna denken aan een koffertje boter :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

Ik zou toch met RI gaan oefenen.... :Y  omdat dit toch ander spul is en dus ook anders uitpakt, zeg maar, dan bc. Vind ik tenminste...