1

Onderwerp: Rouwkrans

Omdat we op het werk gaan verhuizen en er een einde komt aan een "tijdperk" is iedereen een beetje in rouwstemming.
En dan wordt er al eens hardop gedroomd en gegrapt...
Ik wil al een tijdje een "grotemensentaart" maken. Dus was het idee van mijn collega's om voor de laatste werkdag op de oude locatie een taart te maken. Maar vermits we er allemaal zo tegen opzien, heb ik geen zin om een vrolijke feestelijke taart te maken.

Dus kwam het idee: een rouwkrans. Het idee was: een cake in een tulband vorm en die vullen en bekleden.
Alleen: hoe krijg je dat mooi strak afgesmeerd? Een tulband heeft meestal golfjes.
En, hoe krijg je de fondant er netjes om? In het midden is een gat, maak je dan best 1 grote lap die je er dan stukje voor stukje over drapeert of maak je beter een lange "reep" (maar dan heb je een naad).

PS: de taart gaat waarschijnlijk nooit gemaakt worden. Te weinig tijd (zou vrijdag dan al af moeten zijn, heb nog niets van bloemen ed en moet nog werken, fulltime) en ik denk niet dat de directie er mee zou kunnen lachen... Maar ondertussen vraag ik mij toch af hoe je daar het beste aa begint. :think:

2

Re: Rouwkrans

chocolade tulband met daarover poedersuiker en een paar subtiele bloemen erop?

Zomaar een ideetje die binnen schiet :Y

gewoon een gorte ronde taart maken en met een huge uitsteker een rondje eruit halen, heb je ook geen last van de ribbels..;)

4

Ja ok, maar hoe bekleed je dat dan? Zou dat hetzelfde zijn als een grote ronde taart, maar dan twee keer iedere keer optillen en aandrukken?

Trouwens, het hoeft niet meteen een rouwkrans te zijn, het kan ook een gewone bloemenkrans zijn. Dus idee komt nog wel eens van pas (15 augustus is het in de provincie Antwerpen moederdag, en toevallig bloemschikt mijn moeder graag...)

5

Je kunt ook allemaal blaadje maken en daar je krans mee bedekken. Zo gebeurd het met een echte krans ook :Y Dan hoef je ook niet moeilijk te doen(nou ja dat is niet helmaal waar, want je hebt best veel erg van al die blaadjes dan)

6

Dus ipv eerst een laag fondant meteen de blaadjes erop...
Is een idee. Maar dan denk ik dat je beste de bbc kleurt. Als er dan toch een gaatje is, valt het niet zo hard op...

Ga hem waarschijnlijk toch maken... om mijn hoofd leeg te kunnen maken.

7

Ja je kan de botercreme kleuren...
Laat je het resultaat zien, ben nieuwschierig erna?

8

Heb eerst nog 3 weken vakantie. Tijd genoeg dus om al die blaadjes te maken. Maar eerst eens kijken wat ik allemaal nog nodig heb en de webshop plunderen...