1

Onderwerp: kapsel in Blanda vorm voor barbietaart zakt in

Ik ga me voor de eerste keer wagen aan een barbie taart. Nu las ik dat je daarvoor de blanda schaal van de Ikea kunt gebruiken, ik die gekocht en begonnen met bakken. Tot nu toe is me nog geen enkele taart mislukt, maar deze nu al 2x achter mekaar en ik kom er maar niet achter wat ik fout doe.... :(
In de oven ziet ie er goed uit, maar als ik hem eruit haal, dan zakt de bovenkant helemaal in, hij komt niet in 1 deel uit de kom en het gedeelte wat ingezakt is, is nog helemaal plakkerig. En dat terwijl ik dezelfde tijd aanhou en nog steeds in dezelfde oven bak. Ook gewoon dezelfde kenwood mixer gebruikt en dezelfde tijden aangehouden. Heeft iemand raad? Morgenavond komt mijn nichtje om samen met mij de pinpop versieren om er een echte sneeuwwitje taart van te maken maar zonder taart wordt dat erg lastig! :s

2

Re: kapsel in Blanda vorm voor barbietaart zakt in

probeer het eens met cake? Bij mij is hij laatst wel gelukt, gebruik je de mix van de leukstetaartenshop?
Langer bakken ook denk ik, als hij inzakt en plakkerig is...

3

Dan is ie gewoon nog niet gaar..........blanda's moeten over het algemeen langer in de oven............mss de temp wat lager en dan langer laten bakken?

Had niet verwacht zo snel al tips te krijgen  :D 

Super, ik ga het morgenvroeg nogmaals proberen...

Ik gebruik idd mix van deleukstetaartenshop, funcake mix

Als ie morgenvroeg nog niet lukt met een langere baktijd en lagere temp, dan ga ik het met cakemix proberen!

5

ja die moet echt veel langer erin hoor.Een gewone pan bak ik in 35 minuten gaat ,maar een blanda staat er wel 55 minuten in.
Succes!

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

6

een heatingcore of bloemennaald erin wil ook wel helpen

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

JAAAAAAA!!!!!
Het is gelukt! Ik heb hem 60 minuten op 160 graden gebakken en nu is ie prima!
Denk alleen dat ik de vorm minder mooi vind dan ik verwacht had, dus misschien toch maar eens nadenken over de wilton wondermold....

In ieder geval, ontzettend bedankt voor jullie tips!