1

Onderwerp: Help iemand tips!

Als ik de PME bakblikken heb en ik hou daar de schema's voor aan dan heb ik eigenlijk nooit genoeg mix om het blik 3/4 te vullen. Ik mix echt 10 minuten op de hoogste stand en 2 minuten op de laagste. Heb het gewoon op 1 temperatuur geprobeerd en met oplopende temperatuur het helpt allebei niet. Op zich gaat de taart wel rijzen tot de rand, maar als ik hem dan uit de oven haal dan zakt hij toch weer een gedeelte in en ook de bovenkant van de randen krimpt in waardoor het kapsel schuin afloopt.

Wat kan ik nu het beste doen, want zo krijg ik nooit kapsels van 7 cm hoog???

2

Re: Help iemand tips!

Heb ook de PMW bakblikken en die vul ik met hoeveelheden volgens het schema en dan heb ik 2/3 van de vorm gevuld.
Krimpen en schuin aflopen dat betekent dat ze te warm en te lang staan. Beter lagere temp en dan even uitproberen met de tijd. Zul je ook zien dat het wat hoger wordt en gelijkmatiger.

3

misschien klopt dan de temperatuur van je oven niet? Dit is makkelijk te controleren met een losse termometer van de Blokker van een paar euro.

groeten Annemieke
Cake It

4

Dan snap ik niet wat ik fout doe, omdat ik ze echt niet voor 2/3 gevuld krijg, ik gebruik Medium eieren dat is wel goed toch?? Maar goed ze rijzen wel tot de rand maar goed dan moet het daarna niet inzakken. Ik bak maar 35 minuten en ze zijn wel altijd gaar. Maar ik ga het advies van Annemieke even opvolgen om te kijken of mijn temperatuur wel goed is in de oven.

5

bak je ze niet te lang dat ze weer krimpen?
en klop je met een handmixer of een machine?