Onderwerp: Kapsel van een centimeter hoog
Kun je een kapsel maken van ongeveer 1 centimeter hoog en dat direct op de bakplaat van je oven doen, heeft iemand daar ervaring mee ?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kapsel van een centimeter hoog
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kun je een kapsel maken van ongeveer 1 centimeter hoog en dat direct op de bakplaat van je oven doen, heeft iemand daar ervaring mee ?
Ik maak regelmatig een kapsel op de bakplaat maar die van mij is wel iets hoger dan 1 cm.
Ik doe er bakpapier onder en dan kieper je de plak zo om op een theedoek met een beetje suiker er op.
De cake boss doet niets anders.
Wordt dit niet droog? Mij lijkt het lekkerder om een groot kapsel te maken en dit in plakken van 1 cm te snijden. Maar ik weet niet waar je het voor nodig hebt. Misschien heb je wel de grootte van de bakplaat nodig
Ik wil eigenlijk cake in een glaasje maken, zo'n groot vierkant kun je er in een keer lekker veel uitsteken, vergeten te vragen, hoelang bak je zo'n dunne laag eigenlijk, een kwartier is dat genoeg ?
Ohhh das een goed idee! die ga ik onthouden.
Ik wil eigenlijk cake in een glaasje maken, zo'n groot vierkant kun je er in een keer lekker veel uitsteken, vergeten te vragen, hoelang bak je zo'n dunne laag eigenlijk, een kwartier is dat genoeg ?
Waarom geen vierkant bakken en deze in laagjes snijden met de taartzaag? Dan uitsteken... zo doe ik het althans...
Ik heb geen vierkante bakvorm.........
Maar kan natuurlijk net zo goed met rond Ik bak ook gewoon in het geen wat mij uit komt hoor...
Ik vond jou glaasjes ook zo super, maar rond verlies je zoveel van je kapsel, denk ik, als het niet anders kan moet het maar....
Heb je ook geen rechthoekige ovenschaal ofzo? Daar kun je ook prima in bakken hoor!
Er zijn verschillende recepten voor, ik heb er eventueel wel een paar voor je
Ik houd me altijd aanbevolen.
Ik kruip straks wel even achter mijn laptop, zit nu op mijn telefoon te typen en dat is niet ideaal
Okee komt ie dan:
Joconde Biscuit
325 gr hele eieren
200 gr amandelpoeder (lekkerder als je het even licht roostert)
200 gr poedersuiker
260 gr eiwitten
70 gr fijne kristalsuiker
130 gr bloem type 45 (patent, patisserie)
Voor de chocolade variant kun je de helft van de bloem vervangen door cacao
70 gr boter
Klop met de ballongarde de hele eieren, poedersuiker en amandelpoeder tot licht en luchtig.
Klop de eiwitten heel stijf en voeg geleidelijk de kristalsuiker toe.
Zeef de bloem (en eventueel cacao) en laat de boter smelten.
Verdun de gesmolten boter met twee à drie eetlepels van het eerste mengsel met amandelpoeder.
Spatel een beetje van het eiwitmengsel door het eerste mengsel, daarna de gezeefde bloem, de rest van de eiwitten en als laatste de boter. Doe dit snel maar luchtig!
Op een bakplaat uitstrijken en in een gesloten voorverwarmde oven bakken op heet: 240 graden ongeveer 6-8 minuten.
Biscuit met amandelen of kokos
225 gr amandelpoeder (of half amandelpoeder-half kokospoeder)
100 gr bloem type 45
225 gr poedersuiker
150 gr niet geklopte eiwitten
50 gr fleurette room (35% maar anders kan gewone slagroom ook wel...)
450 gr eiwit
250 gr fijne kristalsuiker
Men de poederssuiker, amandelpoeder (en kokos), de niet geklopte eiwitten en de room.
Klop de andere eiwitten stijf en voeg geleidelijk de suiker toe. Als ze helemaal stijf zijn, vlug en luchtig door het eerste mengsel spatelen.
Uitstrijken op een bakplaat, in een open oven bakken 0- 170-190 graden ongeveer 10-15 minuten tot hij gaar is.
Veel plezier!
Als je het voor cake in een glaasje gebruikt, vind ik het een nadeel, dat je op elke laag een boven- en onderkant hebt. Ik vind het lekkerder en mooier om echte cake of biscuit lagen te hebben, dus een dikker biscuit/cake in lagen te snijden en hieruit rondjes te drukken.
Ik heb voor de push cakes gewoon cupcakes gebakken, bovenlaagje eraf gesneden, rondje eruit gedrukt, dit in 3 laagjes gesneden en in de houders verwerkt.
je kan t ook met moscovisch mix doen maar dan moet je de hoeveelheden water en eieren aanpassen...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kapsel van een centimeter hoog