1

Onderwerp: Vraagje over parelmoer suiker parels???

Ik kan in de leukste taarten shop maar een recentie vinden van parels en de een is lovend over de Städter Parelmoer parels Wit 3mm, 100gr. [S304154] en de ander schrijft hele negatieve berichten dus ik twijfel heel erg of ik die wel moet bestellen.

Heeft iemand ervaring met de Culpitt Pearl Dragees White 4mm 25gr.
[DP670] of de FunCakes Suikerparels 4mm -Parelmoer- 80 gr
[G42340]. Die laatste zien er op de foto fantastisch uit.

Ik wil ze voor de hartjes van bloesem op een bruidstaart gaan gebruiken maar ze moeten dan wel gelijkmatig en mooi zijn. Graag jullie hulp!  Alvast bedankt voor je reactie.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

Re: Vraagje over parelmoer suiker parels???

Ik kan je helaas niet helpen met ervaringen hierover. Wat je ook kan doen is kleine rondjes uitsteken en die allemaal tot balletjes rollen. Omdat je ze uitsteekt, zijn ze allemaal dezelfde grootte. Pak daarna een zakje en doe hier een beetje dust in. Balltejes erin, goed husselen en je hebt zelfgemaakte parelmoeren balletjes  :thumb:

En het mooie is dat mensen hun tanden er niet op kunnen breken  :D

4

Dat heb ik dus ooit al eens gedaan maar met een bruidstaart van 3 hoog met een heleboel bloemen die een hartje moeten krijgen is dat een heleboel gedraai.

Ik weet dus niet of ik daar zin in heb :rolleyes:

http://i638.photobucket.com/albums/uu104/Sneezle78/DSCN9101.jpg

http://i638.photobucket.com/albums/uu104/Sneezle78/DSCN0920.jpg

En dit waren niet eens hele kleintjes. Ik denk dat ik dat te veel werk vind. Ik wil al zelf rozen maken en misschien een bruidspaartjes dus dat word niet wat met zelf parels draaien.  :s Maar heel erg bedankt voor het meedenken.  ;)  :thumb:

5

culifine.nl/index.php/eetbare-decoratie/luxe-crispy-parels

Deze heb ik laatst gekocht maar die zijn niet precies even groot.

Ik heb er nog niet echt mee gewerkt alleen als hartje voor een klein bloemetje en dat was wel goed.

6 Laatst bewerkt door Sneezle (05-07-2011 17:02)

Dank je wel Karla59 voor je reactie. Dat is voor je tanden wel wat vriendelijker. Heb je er toevallig een foto van? Heb je ze in de webshop gekocht? Ik kan wel eens kijken of ik ze kan vinden. Zijn ze echt mooi ivoor/gebroken wit en parelmoerglans?

Ik wil eigenlijk vooral dat ze gelijkmatig zijn qua grootte en mooi rond van vorm. En de kleur moet niet te wit zijn maar maar ivoor/gebroken wit en er moet een parelmoerglans op zitten zodat het echte parels lijken. Beetje veeleisend misschien.  :x

7 Laatst bewerkt door karla59 (05-07-2011 18:16)

Een foto heb ik niet of ik zou er 1 van mijn potje moeten maken.
Ik heb ze bij de Hanos in Zwolle gekocht.
Naar mijn idee zijn ze wel mooi van kleur en een beetje glans al is het net of de glans niet overal even veel is en ze zijn niet precies even groot

ps. Ik heb je een paar foto's gemaild

8

Heel erg bedankt, die zien er super uit. En wel zo fijn dat ze niet zo hard zijn. Ik heb zelf niet van die geweldige kiezen en ik vis die zilverparels er altijd uit. Ik zal eens even kijken of ik ze ergens kan bestellen. Dank je wel voor je antwoord! :thumb: Erg lief van je.

Sneezle schreef:

Ik zal eens even kijken of ik ze ergens kan bestellen. .

Zou je het mij willen laten weten? Zien er geweldig uit en ook nog kiesvriendelijk  :thumb:

10 Laatst bewerkt door Sneezle (05-07-2011 21:21)

Taartversieringen.nl  heeft ze volgens mij als ik het goed lees. Ik weet alleen niet of ik die site kan vertrouwen????? Heeft iemand ervaring met die site/webwinkel???

11

misschien kun je ze mailen, want als het nog per brievenbuspost kan, kun je het allicht proberen!

Groetjes, Dorothea.

12

Ik heb bij de Hanos 6,73 voor 170 gr. betaald
Dat is wel ietsjes goedkoper dan bij Taartversieringen

13 Laatst bewerkt door karla59 (05-07-2011 22:19)

1x is wel genoeg

14

maar de hanos verstuurt niet en zit hier niet zo dichtbij, dan wordt het door de benzinekosten alsnog duur...

Groetjes, Dorothea.

15

Misschien probeer ik het dan wel gewoon. Het is ook niet zo'n super hoog bedrag. Als ze me bedonderen dan ben ik maar €3.96 en verzendkosten kwijt, dat is nog te overzien. Misschien waag ik wel een poging. Ik heb al wel de gewone suikerparels van FunCakes 4mm
besteld maar ik wil eigenlijk die crispy wel eens proberen.
Account aanmaken wil alleen nog niet zo erg lukken???

16

bakzolder.nl/Taartdecoraties-eetbaar/Crispy-parels-zilver-metallic.html

Zijn ze dit ook?

17 Laatst bewerkt door Sneezle (06-07-2011 14:20)

Karla 59 ik had die ook al gezien maar ik vind ze eerder zilver dan ivoor parelmoer. Het moeten meer echte parels zijn.
En ik heb inmiddels gemaild over mijn gebruikers account. Ik kan gewoon daar bestellen dus dat ga ik nog ff doen. Ik zal wel laten weten of ze mooi zijn.  ;)

18

karla59 schreef:

bakzolder.nl/Taartdecoraties-eetbaar/Crispy-parels-zilver-metallic.html

Zijn ze dit ook?

Ik heb ze gezien bij de bakzolder maar ze zijn inderdaad anders
ze zijn anders van kleur maar ook van vorm
die andere zijn mooier

19

Grrrrrrrrrr. Die pareltjes mogen dan maar €3.96 kosten voor 50 gram (wat al niet super goedkoop is), de verzendkosten zijn €6.01. Dat ga ik dus mooi niet doen. Dan maar met suikerpareltjes uit de webshop.  :s  :nooo

20

bah, jammer dat ze het niet als brievenbuspost kunnen versturen...
gelukkig komen die andere morgen al binnen!

Groetjes, Dorothea.

21

Yes, yes, daar heb ik heeeeeeel veel zin in. En dan vanaf volgende week aan de freubel en al die leuke nieuwe dingen uitproberen. Dat zal nog wel ff vogelen worden hoor. Ik heb veel dingen (zoals roosjes maken) nog niet zo vaak gedaan. Maar oefening baart kunst!

22

Ik heb inmiddels de FunCakes Suikerparels 4mm -Parelmoer- 80 gr
[G42340] binnen en die zien er mooi klein en gelijkmatig uit. Als ik de crunchy nog eens vind zal ik het hier wel even melden. Dat lijkt me veel prettiger voor je tanden en kiezen. Bedankt voor het meedenken!  :thumb: