1

Onderwerp: Help, biscuit (van mix) zakt in tijdens het bakken

Zoals al in het onderwerp staat zakt mijn biscuit in tijdens het bakken. Bij 30 minuten was de biscuit nog mooi hoog en tien minuten later helemaal ingezakt. Hij is verder wel gaar. Ik bak met een combimagnetron op de heteluchtoven stand en dan op 160graden en het heeft er 45 minuten ingestaan. Heb het beslag gemaakt met de funcakes mix en in een vorm van 20cm.

Iemand tips?? Langer erin? Warmer, kouder?

2

Re: Help, biscuit (van mix) zakt in tijdens het bakken

Minder warm en dan moet je even zelf kijken of het langer of korter of even lang erin moet.

3

Oke dank je wel!! Vanavond na het eten maar weer even proberen en dan hopen dat het lukt!

4

Te lang gebakken. Als je biscuit gaar is gaat hij daarna krimpen als je ´m langer bakt. Vanaf die 30 minuten dus goed in de gaten houden. zodra die begint te krimpen meteen uit de oven halen. (Zo weet ik altijd zeker dat het gaar is)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Net voor de tweede keer geprobeerd eerst 35 minuten er in, toen nog niet gaar, weer voor tien minuten aangedaan en ondertussen zat ik met m'n hoofd bijna erbij in tijdens het bakken hahaha, toen nog niet goed gaar, weer vijf minuten er in en hij is gaar en niet ingezakt!!! Begin te denken dat ik wat verkeerd heb gedaan met de mix de eerste keer want nu was het 5 minuten langer en niet ingezakt en wel gaar :rolleyes:

Ik dacht dat de rest moeilijk zou zijn maar begint nu dus al hahaha