1

Onderwerp: Wel of geen bakpapier

Ik ga morgen een ronde taart van 20 cm maken. Nu lees ik wel eens dat je bakpapier rondom (hoger dan de bakvorm) moet doen zodat de biscuit hoger word, maar ik kan het hier nergens terug vinden? Ik gebruik gewoon zo'n lage bakvorm, hoe doen jullie dat.

-

2

Re: Wel of geen bakpapier

Het ligt er aan hoe hoog je het biscuit wilt hebben. Als je de tabellen van hier naast gebruikt wordt je biscuit ongeveer 7 cm hoog. Is je bakvorm lager, dan moet je hem dus verhogen.

3

Ik spuit mijn bakvorm in met een spuitbus vloeibare boter, dan knip ik van  bakpapier een rand uit die ik langs de rand van de bakvorm leg. Die blijft op deze manier meteen plakken.

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

4

Ik verhoog mijn bakvormen standaard gewoon voor de zekerheid. Heb al 2x gehad dat mijn bakvorm overliep met alle daarbijbehorende troep. Dus ik neem geen risico meer  :lol:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YEHFEUEO.jpg

5

Wat djehr zegt doe ik ook. En ik doe ook nog bakpapier op de bodem. Dan weet ik zeker dat er geen biscuit in het bakblik blijft hangen en ik een mooie rechte taart heb. Werkt perfect.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

6

Bedankt! Normaal doe ik het met biscuitmix van de site en dat gaat goed. maar ik ben er sinds kort achter dat ik lactose-intolerant ben dus moet het nu zelf maken! Hopen dat het lukt

-