1

Onderwerp: Help! een worteltaart?

Hee,

even een vraagje,
ik heb een vraag van iemand gekregen of ik voor die gene een worteltaart kan maken, Alleeenn ik heb dit nog nooit gemaakt en dat is toch wel heel anders dan die taarten die ik maak.

Wie kan me helpen want ik zou niet weten hoe ik dit moet doen?
....

groetjes!

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

2

Re: Help! een worteltaart?

gewoon het recept volgen...?
Is echt niet moeilijk hoor. Je moet gewoon een goed recept hebben. Wordt het alleen worteltaart of moet hij ook nog bekleed worden?

3

Re: Help! een worteltaart?

Recept van Peggy Porschen:
90 gram gesmolten en afgekoelde roomboter
200 gram geraspte (winter)wortel
50 gram gehakte geroosterde hazelnoten
180 gram licht bruine basterdsuiker
2 grote eieren
200 gram patent bloem
1 1/2 theelepel bakpoeder
1/2 theelepel baksoda
1 theelepel kaneel

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Doe de wortel, suiker, en de noten in de mixer en voeg op medium snelheid de eieren toe. Als de eieren opgenomen zijn de afgekoelde boter toevoegen.
Zeef de bloem, bakpoeder, soda en kaneel en voeg aan de rest van het mengsel toe terwijl je op lage snelheid mixt. Je kunt het er ook met de hand doorheen scheppen.
Doe het beslag in een met bakpapier beklede vorm van 20 cm en bak de cake in het midden van de oven in ongeveer 20 minuten gaar.
Haal de cake als hij klaar is uit de oven en laat 20 minuten in de vorm afkoelen. Stort de cake daarna uit op een taart rooster om verder te laten afkoelen.