Onderwerp: Vier harten voor een verschrikkelijke lieve (schoon)moeder en Oma
Voor haar verjaardag krijg mijn moeder van ons allemaal 4 verjaardagstaartjes, vier hartjes.

Het waren kleine taartjes.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Vier harten voor een verschrikkelijke lieve (schoon)moeder en Oma
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor haar verjaardag krijg mijn moeder van ons allemaal 4 verjaardagstaartjes, vier hartjes.

Het waren kleine taartjes.
Wat een lieve taartjes! 
heeeeelllll lief
schattig
waarmee heb je ze gevuld?
heel lief allemaal
lieve mooie hartjes 
erg leuk! nou zou ik graag es willen weten hoe je op de 2e foto die krullen maakt, en de takjes van die bloemen? doe je dat met die sugargun? (beetje aan 't orienteren;-))
De vulling is heel simpel maar zo lekker, mascapone 250 gram met twee grote scheppen (eetlepels) Jam (bosvruchten). Daar bedek ik de onderste plak taart mee, vervolgens spuit ik hierop met de mascapone een opstaand randje en daar doe ik kersen vlaaivulling van hak in. Heerlijk. Op de tweede plak taart nog wat jam. En dan het taartje afsmeren met botercreme met (dit keer)200 gr melk chocolade. Recept voor de botercreme is heel een voudig, ik neem ongeveer 210 gram roomboter, 40 gram suiker en soms nog een zakje vanillie suiker. en 6 eigelen, ik klop de eigeel met de suiker tot dat deze bijna wit is en een beetje lobbig als slagroom. dan doe ik de boter bij dat klop ik door elkaar, in tussen heb ik de chocolade gesmolten en die doe ik er door heen, wel laat ik iets de chocolade afkoelen. En dan heb je een mooi botercreme, nog een beetje laten rusten en dan kun je hem gebruiken.
De krullen en takjes maak ik van marsepein, ik rol marsepein uit met de hand en met een beetje plak plak ik het op het taartje. Plak is bij mij of van de taarte winkel of gewoon poedersuiker met een klein beetje water.
En de krullen zijn niet perfect maar daar waar het niet mooi loopt doe je een bloem met blaadjes en dan lijkt het snel zeer goed.
Leuke taartjes, vormt een mooi geheel!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Vier harten voor een verschrikkelijke lieve (schoon)moeder en Oma