1

Onderwerp: onwijs gaaf resultaat!

Een tarweglutenvrije taart voor 20 personen met Ajax voor een jongen en Justin Bieber voor een meisje. Verder de vrije hand.
Ik vond wel het snijden van deze biscuit (recept van Lilo) heel erg lastig gaan om hem te vullen, hij was gewoon zo vers, het brokkelt makkelijk af. Iemand tips?
In ieder geval 10 cm hoog en vier maal gevuld met limoenmousse en lemoncurd.
Gecombineerde taart voor twee kinderen, een meisje die 14 werd en van Justin Bieber houdt en een jongen van 9, fan van Ajax.

Deze zijde dus Justin Bieber, ik heb gekozen voor een platenhoes. Ik heb aan beide zijden gewerkt met sterren; je hebt voetbalsterren en sterren in artiesten. Op devoorgrond de disco swirl en twee silhouttes. Idem aan de AJAX kant ook met silhouttes gewerkt voor een mooie eenheid.

Wat vinden jullie er weer van?

Het resultaat:
http://94.100.116.171/1347600001-1347650000/1347605901-1347606000/1347605915_5_kiYG.jpeg

http://94.100.120.196/1347600001-1347650000/1347606101-1347606200/1347606177_5_Byyo.jpeg

http://94.100.114.6/1347600001-1347650000/1347606401-1347606500/1347606475_5_4Eyp.jpeg

http://94.100.121.79/1347600001-1347650000/1347606301-1347606400/1347606332_5_r_1b.jpeg

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

2

Re: onwijs gaaf resultaat!

Dat is zeker een gaaf resultaat! Wat grappig, zo veel eenheid en toch twee totaal verschillende kanten!

.. Want taart kan altijd!!

3

Wat goed zeg! Ik vind 'm top  :thumb:

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

4

Inderdaad een geweldig leuk resultaart  ;)  :thumb:

5

Mooi !!!

6

Leuk gedaan zeg! :)

7

hele mooie leuke taart zo :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Helemaal TOP  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Helemaal goed!!!!

10

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Glutenvrij is snel brokkelig, er zitten immers geen gluten (soort plaksel... ken je het nog van de kleuterschool? Potjes Gluton lijm?) in!

Zelf maak ik het met half rijst meel en half kleefrijstmeel, recept hier van de site. Gaat altijd prima.
wordt bij mij niet zo hoog, maar dan bak ik er gewoon twee!

Succes ermee.

12

muffinandmore schreef:

Glutenvrij is snel brokkelig, er zitten immers geen gluten (soort plaksel... ken je het nog van de kleuterschool? Potjes Gluton lijm?) in!

Zelf maak ik het met half rijst meel en half kleefrijstmeel, recept hier van de site. Gaat altijd prima.
wordt bij mij niet zo hoog, maar dan bak ik er gewoon twee!

Succes ermee.

Ja, ik heb er ook twee gebakken! Thx voor je tip van het kleefrijstmeel. Ik ga eens kijken of dat beter lukt! :thumb:

13

Wat een leuk en mooi idee zeg! Je hebt 2 taarten maar toch ook weer 1.

Hij is echt verassend anders en echt stoer!

15

helemaal geweldig

16

Supertaart!
Fijn dat je wat aan mijn recept hebt gehad!
Met rijstemeel wordt het inderdaad a "losser", maar echt problemen met snijden heb ik nooit gehad eigenlijk... Zoals hierboven geschreven kan ketanmeel inderdaad wat helpen. Heb je het kapsel wel even een nachtje laten rusten voor het snijden? Doe ik namelijk bijna altijd wel, en ik snijd altijd met zo'n simpele taartzaag (ijzerdraadje, dus zonder vertanding).

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

17

lilo schreef:

Supertaart!
Fijn dat je wat aan mijn recept hebt gehad!
Met rijstemeel wordt het inderdaad a "losser", maar echt problemen met snijden heb ik nooit gehad eigenlijk... Zoals hierboven geschreven kan ketanmeel inderdaad wat helpen. Heb je het kapsel wel even een nachtje laten rusten voor het snijden? Doe ik namelijk bijna altijd wel, en ik snijd altijd met zo'n simpele taartzaag (ijzerdraadje, dus zonder vertanding).

Ik heb hem de dag van te voor gebakken, ik heb een dubbele taartzaag gebruikt, maar ik vond de buitenkant zo snel afbrokkelen, echt biscuit!
Maar het is gelukt en was volgens de ontvangers ook lekker! Ga het ook eens voor mezelf proberen binnenkort.

18

Leuk idee zo, lijkt me niet zo'n gemakkelijke taart om te maken.

groetjes elfje elly

19

elfje elly schreef:

Leuk idee zo, lijkt me niet zo'n gemakkelijke taart om te maken.

Ik heb het middengedeelte op een taartkarton gemaakt. Het is wel zo dat je op moet passen dat je het op bakpapier legt. Het aan beide zijden netjes bekleden van het taartkarton is het meeste werk.
Ik heb het taartkarton een klein stukje ingesneden op de helft aan beide zijden en daarna een soort punt eraan geknipt, dat zo in de taart gestoken. (Wel voor de zekerheid een randje icing ertussen gedaan.)
Als je nog vragen hebt mail ze gerust!

Thx voor jullie reacties!

20

wat een mooie en leuke taart, goed gelukt

21

Leuk bedacht zeg, nog ff denkwerk geweest met twee zulke verschillende thema's...
:thumb:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be