Onderwerp: citroencake
Ik had dit weekend voor een feestje een citroencake gebakken,totaal mislukt....ondanks extra bakpoeder was hij niet gerezen.Bak ik nooit meer Is dat echt zo moeilijk of hebben jullie tipjes?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » citroencake
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik had dit weekend voor een feestje een citroencake gebakken,totaal mislukt....ondanks extra bakpoeder was hij niet gerezen.Bak ik nooit meer Is dat echt zo moeilijk of hebben jullie tipjes?
Misschien dat je hier iets aan hebt?
Citroencake.
Ingrediënten
2 citroenen
200 g boter
200 g suiker
mespunt zout
4 eieren
200 g zelfrijzend bakmeel
2 el poedersuiker
Bereidingswijze
Borstel één van de citroenen schoon onder de hete kraan en rasp de schil.
Pers beide citroenen uit en bewaar het sap.
Verwarm de oven voor op 160°C.
Klop de zachte boter met de citroenrasp, de suiker en het zout in circa 10 minuten met de mixer tot een licht en luchtig mengsel.
Klop er één voor één de eieren door en voeg het volgende ei pas toe als het vorige geheel is opgenomen.
Spatel het gezeefde bakmeel door het beslag.
Bestrijk de vorm met wat boter en bestrooi met bloem.
Klop de overtollige bloem eruit.
Schep het beslag in de vorm, strijk de bovenkant glad en bak de cake in circa 1 uur gaar en goudbruin.
De cake is gaar als een houten prikker die er in het midden ingestoken wordt er droog uitkomt. Laat de cake circa 5 minuten in de vorm rusten en stort op een rooster.
Roer de poedersuiker door het citroensap.
Prik de cake met een lange naald (breinaald of satéprikker) op regelmatige afstanden in en bedruppel met het citroensap.
Wacht tot het sap in de cake is getrokken en herhaal de procedure tot het citroensap is verbruikt.
Bestrooi de cake voor het serveren desgewenst nog met poedersuiker
dank je wel voor het antwoord.Ik bebruikte dat recept,alleen had ik de cakemix gebruikt en die deed ik er op het einde bij en liet mijn kenwoodje verder draaien .Dus eigelijk beter zelfrijzende bloem om die volorde te respecteren zekers ?Ik had dus alles aal vijf gedaan voor die 1 kilo cakemix ,alsook bakpoeder ......ik ga toch eens terug proberen
bij cakemix hoeft toch geen bakpoeder? en als je zelfrijzend bakmeel gebruikt hoeft er ook geen bakpoeder bij want dat zit er al in... volgens mij hoef je cakemix ook niet te spatelen toch?
Ik bakte gisteren de citroen mascarpone cake van just mix it.
Heel lekker en perfect gerezen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » citroencake