1 Laatst bewerkt door Juudjevdv (19-06-2011 19:52)

Onderwerp: HELP 10 cm hoeveel mix en MP?!?!?!

Ik wil een hoge 10 cm taartje maken. Zeg 10 cm hoog. Hoeveel funcake mix moet ik dan maken? En hoeveel MP heb ik dan nodig?

Dank!

2

Re: HELP 10 cm hoeveel mix en MP?!?!?!

Huh, MP is marktplaats?  :lol:

Even in de tabellen links kijken, de hoeveelheden zijn standaard voor 7,5cm dus wat je daar zit delen door 3 (dan heb je de 2,5cm-hoeveelheid), daarna vermenigvuldigen met 4 (dan heb je de 10cm-hoeveelheid).

Succes!

3

Mp is marsepein.... de tabel begint bij 15 cm helaas vandaar mijn vraag!

4 Laatst bewerkt door Juudjevdv (19-06-2011 20:09)

sorry dubbele post

5

Juudjevdv schreef:

Mp is marsepein.... de tabel begint bij 15 cm helaas vandaar mijn vraag!

Is toch heel erg makkelijk dan? De hoeveelheden voor 15cm delen door 3 (5cm hoeveelheid) en vermenigvuldigen met 2 (10cm hoeveelheid).

Óf je doet water erin: per halve liter water 1 ei en bijbehorende (rest van de) ingrediënten.

6

bedoel je de PME ronde bakblik 10 cm doornsee en 10cm hoog?
Ik zelf heb 2 x geprobeerd met van de funcakes de kleinste mix, dan loopt ie over kun je evt iets minder erin doen.. tot ie 3kwartvol is en ik blijf erbij dan als ie hoog word zet ik hem snel hoger..

EN heb een keer die funcakes mix voor de kleinste gepakt gedeelt door 4 en dan x 3  :o snap je het nog haha..

7

Zet je hem dan hoger in de oven?

Ik zal delen door 4 x 3 eens testen  ;-) en delen door 3 x 2 ook!

Dank beide!

8

gewoon normaal ik heb een combi oven dan staat er zon rooster in daar zet ik het op. De reden dat ik 4x 3 heb gedaan is omdat de helft van de kleinste hoeveelheid op de verpakking te weinig was (vond ik) werd te laag in mijn ogen. Sucses laat je het resultaat weten? En met ieder nieiuw bakblik zit ik zo te klooien hoor haha

9

Tja ik dus ook nou ik laat het wel weten ;-) Ik ga volgende week bakken!

10

Sucsses!

11

Hij is gelukt!!!! Idd even die van 15 cm gedeeld door 3 en keer 2 gedaan!