1

Onderwerp: losse fondant op taart

hoi hoi
ik heb gisteren een taart voor iemand gemaakt
goed afgesmeert en op laten stijven  zag er niks aan ,een dijkje tussen de lagen van de taart.
maar nu komt het probleem bij het aansnijden van de taart lag de fondant los op de taart en de taart viel uitelkaar de lagen ?????
heb dit nog nooit gehad ,snap er echt niks van krijg nu wel zon gevoel van zal ik er maar mee stoppen zo weet niet wat ik fout heb gedaan nog nooit klachten gehad het was de funny cakes fondant met een vanille smaakje hij was wel heel erg plakkerig met kneden en verwerken.
weet iemand hoe dit kan ???en wat kan ik de volgende keer doen om dit te voorkomen ??
en wat is er fout gegaan met de taart zelf dat deze uitelkaar valt hij heeft wel 2 uur of langer uit de koelkast gestaan voor ze hem aan sneden???
begin nu echt te twijfelen aan mezelf
help me aub

Re: losse fondant op taart

ik denk niet dat je moet gaan twijfelen aan jezelf, ik denk dat iedereen weleens dat soort dingen meemaakt.. ik maakte vorige week voor het eerst eeen vierkante vorm.. maar met EXACT hetzelfde recept dat ik altijd voor mijn ronde taarten gebruik.. en dat ding kwam gewoon niet omhoog in de oven.. weg kunnen gooien, ik had ook zoiets van..ik doe niets verkeerd hoe kan dit..??
maar hup gewoon overnieuw.. volgende taart beter.. ik weet iig niet waarom je fondant zo raar deed, het is natuurlijk wel lastig te ver-/bewerken met dit warme weer.. dus niet jezelf de schuld geven hoor..hebben we allemaal weleens, volgens mij gewoon een kwestie van pech..  ;)

3

snap er ook echt niks van
ben al mijn klanten van de afgelopen tyd na gaan vragen op eerlijk antwoord ;) zijn gelukkig allemaal fam of hun dit ook hadden gehad
en ze snapten er noiks van dat zij dit had ????

de volgende taart hoop ik maar dat beter gaat dan is een stapeltaart voor een baby shower ben nu wel heel erg bang dat deze ook niet voldoet ,maar doe gewoon mijn beste  :o en hopen :o  dat het wel naar hun zin is.

4

Heb je wellicht dit keer uitgerold op maizena i p v poedersuiker?

Maizena kan namelijk reageren, waardoor er lucht ontstaat tussen fondant en botercreme.. dat zou verklaren waarom het fondant (FunCakes mag ik hopen i p v Funny Cakes  :P ) los lag..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

nee,uitgerold op een dun laagje crisco,
gebruik alleen maizena in de molds
en ja was fun cakes :o