1

Onderwerp: siertaarten

ik zou graag sier taarten willen maken!
maar waarmee bekleed ik de taart?
en met wat maak ik de versiering?
heb wel marsepein maar vindt dat dat erg snel scheurt en ik vindt dat en geen mooie resultaat geeft.
verder heb ik de materialen er wel voor.

Komt voor de bakker!

2

Re: siertaarten

Als je hier links bij FAQ kijkt kan je heeel veel vinden :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

emmy635 schreef:

daar heb ik idd al bij gekeken:D(goeie TIP)
maar ik zit met het probleem dat ze bij mij thuis niet van te zoete dingen houden.
en daarom wil ik kraag weten wat het beste id rolfondant of marspein of andere dingen?

Komt voor de bakker!

4

ik bekleed alleen met marsepein dus kan je niet echt verder helpen.
wel als ik weet dat mensen niet van te zoet houden gooi ik er een zure vulling in bv lemon curd.
succes.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

jeroen14 schreef:
emmy635 schreef:

daar heb ik idd al bij gekeken:D(goeie TIP)
maar ik zit met het probleem dat ze bij mij thuis niet van te zoete dingen houden.
en daarom wil ik kraag weten wat het beste id rolfondant of marspein of andere dingen?

Het heeft idd ook voor een groot deel met smaak te maken. Ik vind het zelf fijner werken met fondant maar in mijn familie vinden de meeste marsepein veel lekkerder dus het is soms lastig.
Ik gebruik daarom ook nog wel eens marsefont; 50% marsepein en 50 % fondant.
Als mensen niet van te zoet houden kun je in elk geval proberen de lap om je kapsel te bekleden zo dun mogelijk uit te rollen. Da's even uitproberen wanneer het te dun wordt en gaat scheuren. Je kunt dat b.v. oefenen op je bakblik of een dummie.

En daarnaast zijn er natuurlijk heel veel technieken waarmee je een taart kunt versieren en die allemaal niet opgegeten hoeven te worden.
En een dunne laag bekleding en daarbij een frisse fruitvulling of lemoncurd o.i.d. maakt het geheel niet mierzoet.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

6

ik heb met marsepein dat begint naar een tijde zo zacht te worden waardoor je er zo weinig mee kunt.
en het scheurt zo snel!

Komt voor de bakker!