1

Onderwerp: hebben jullie dit ook gehad?

Mijn eerste cake was dus een dikke flop :S en kon linia reckta de prullebak in..
nu heb ik dus van mijn laatste mix de 2e gemaakt en deze lijkt nu wel te rijzen in de oven..
Maar in mijn eerste had ik dus een beetje vanille aroma in gedaan.. wat ik daarvan erin had gedaan van het water afgehaald ( weet niet of dat goed is, maar het is een vloeistof zodoende dat ik dat dacht)
Het kwam totaal niet om hoog en niet gaar..
alles heb ik netjes afgewogen zelfs de eieren.

Nu heb ik de cake die in de oven staat helemaal basis gedaan dus niks anders dan wat op de verpakking staat, en nu gaat het wel goed..

hebben jullie dit ook wel eens gehad? of deed ik iets verkeerd??

Groetjes Carla.

2

Re: hebben jullie dit ook gehad?

heb je de mix lang genoeg gemixed? 8 minuten hoge stand en dan 3 minuten op de lage stand namixen...is-ie als t goed is superluchtig en zou t goed moeten rijzen, maar ligt natuurlijk ook aan welke maat bakvorm je gebruikt én aan je oven...wat je vloeistoffen betreft zit je goed hoor, zolang je idd je water aanpast is er niks aan de hand, doe t zelf vaak ook...
hoop dat je 2e nu wel lukt, succes!

married to my oven glove...

Re: hebben jullie dit ook gehad?

jaaaa die is gelukt..
ja heb ook goed gemixt en met mijn oven is niks aan de hand ;) dat weet ik heeeeel zeker.. zo oud is hij namelijk nog niet..
Maar dat dacht ik ook al van de vloeistoffen.. wat ik me nog kon herinneren van de vmbo :lol:

ik denk dat het aan de bakblik heeft gelegen.. want de 2e keer heeft mijn man de vorm voor mij afgewassen met gekookt water dus echt loeier heet en toen ging het goed, vanaf het eerste moment.. misschien dat ik de eerste keer niet goed afgewassen heb ofzo..
maar nu is hij goed gelukkig en nu ga ik mijn bedje op zoeken..
morgen de muffins maar even op pimpen..

Groetjes Carla.