1

Onderwerp: [FEEDBACK] knutselmiddagtaart

Weer eens een dagje samen gaf ons de aanleiding om weer samen te taarten. Verschillende dingen die we wilden uitproberen en de kinderen vonden het super om na de cupcakejes van vorige week nu een taart te mogen versieren.

De taart zakt elke keer in het midden wat in. Ik gebruik simpele bakblikken. Kunnen betere bakblikken dit tegengaan?
De sierranden kregen we niet altijd even netjes op de taart. Ze scheurden, hoe krijg je een lange rand er goed op?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-W3NK67XR.jpg

2

Re: [FEEDBACK] knutselmiddagtaart

Ja ik ben benieuwd wat anderen zeggen over dat inzakken. Heb ik de laatst tijd ook wat last van....
Verder een leuk vrolijk taartje

3

Leuk, zo'n taart waarop je van alles hebt uitgeprobeerd!!!!

Wat betreft het inzakken, daar heb ik geen tip voor. Bij mij gebeurt het af en toe met de chocoladebiscuit mix. Misschien de zoekfunctie even gebruiken? (ga ik zelf ook even proberen)

Wat betreft de randjes. Zelf maak ik de randjes of iets dikker of met tylose. Als ik ze eenmaal klaar heb, dan leg ik ze rondom de taart, met de goede kant naar beneden. En klein beetje "lijm" om vast te plakken doe ik op de taart. Dan klap ik het randje om, direct op de taart. (sorry beter kan ik het niet uitleggen  :o )

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

Gezellige taart!
Kan het zijn dat je biscuit net niet helemaal gaar is? Dat is het enige die ik kan bedenken waardoor ie inzakt.
En je rand, ja ik leg m ook eerst rond de taart. Maar ik bevochtig heel lichtjes de onderste rand van de taart ipv het randje zelf.
Misschien heb je er wat aan

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

5

Heb je de oven misschien te vroeg open gedaan? Dan zakt hij ook in.

6

Bedankt voor jullie tips.  :thumb:
De taart was goed gaar. Ik heb eerst de oven uit gedaan en na een tijdje deur open en weer wat later er uit gehaald. Het lijkt niet uit te maken hoe ik het doe het gebeurt steeds weer. :s

7

IK heb dat ook wel eens dat inzakken. Ik draai hem dan om. Heb je de onderkant boven. zie je er niest meer van bij het bekleden. Niemand die het door heeft.

8

Haha doe ik ook wel maar kan het niet uitstaan dat het niet gewoon goed lukt. ;)

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=155978

Succes!
Gwen

~ik maak taarten voor de lol~

10

Ik las vanmiddag in een ander topic dat je biscuit niet in de oven moet laten staan als het gaar is, heb zelf geen ervaring met dat inzakken want ik haal de mijne altijd gelijk uit de oven, veel te ongeduldig denk ik....... :lol:
Voor de rest is het een heel leuke freubel taart, die vast heel lekker smaakte.

11

Bedankt voor alle tips!
Ik had 2 taarten achter elkaar gebakken. De eerste was er gelijk uit en is ook wat ingezakt, dus de tweede maar laten staan e.d. De volgende keer maar met de temperatuur experimenteren....

Kan de springvorm ook nog invloed hebben? Ik gebruik een standaard vorm.

Sinds ik met oplopende temperatuur bak krijg ik mooie rechte/platte kapsels. Ik verwarm mijn oven voor op 120 graden, dan gaat die 14 minuutjes op 120, 14 minuutjes op 140 en dan nog zo'n 12 minuutjes op 160...en dan zijn ze prachtig! :Y  Ik gebruik boven en onder warmte. De enige reden die ik ook kan verzinnen voor het invallen van de taart is die toch nog niet helemaal gaar was, maar je gaf al aan dat dat het niet kon zijn.

Je taart is superleuk! Lekker vrolijk  :Y