1

Onderwerp: Jem Petal in een kwarktaart ipv gelatine??

Kan dat??
En hoeveel moet ik dan gebruiken?

Er staat op de verpakking (55gr potje) dat het ook gebruikt kan worden voor dairy produce etc. Dus ik dacht dat ik dat misschien kon gebruiken ipv gelatinge....
Maar kan op internet nergens een gebruiksaanwijzing vinden die niet op fondant of marzepein slaat?

Hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven!

Groetjes Stefanie

hoop is een lichtje in je hart,
die je vandaag moed geeft en morgen kracht

2

Re: Jem Petal in een kwarktaart ipv gelatine??

ik zou dus echt denken van niet :nooo

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Ik ook van niet; tylose (dat is de JEM petal powder) is om bijv. fondant hard te maken terwijl gelatine een verdikkingsmiddel is...... (als ik me niet vergis).

4

Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ook mijn gevoel zegt van niet hoor  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Tylose is ook een verdikkingsmiddel, o.a. In tandpasta.
Maar ik zou het ook niet gebruiken denk ik, alhoewel je het allicht kunt proberen natuurlijk. Ik zou dan ongeveer de verhouding voor fondant halveren en als dat niet werkt wat meer erbij doen.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

6

hihi tandpasta :)

Nou ja ik fiets wel even naar de super voor gelatine ;) Heb de taart toch wel nodig voor de visite, dus hij mag niet mislukken :D

Ga ik een andere keer experimenteren met jem petal powder!

Bedankt voor de reacties!

7

Wel een interessante vraag, ik hou me aanbevolen voor goed gelukte experimentverslagen,

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Tylose is ook een verdikkingsmiddel, o.a. In tandpasta.

Wist ik niet, weer wat geleerd  :lol:

Gewoon een klein stukje fondant gebruiken om te proberen, zou ik dan dus zeggen.....

9

hmmm ja dat ga ik dan maar eens doen... beetje yoghurt mengen met tylose....

Even goed kijken naar de verhoudingen... zal ik hetzelfde aanhouden als bij marsepein? 500 gram en dan 2 theelepels?

:+

10

Ik heb het me ook afgevraagd toen ik het op de verpakking zag staan. Geen idee op welke manier je dat dan moet gebruiken en waarom, dus ik hou t topic in de gaten. Ben benieuwd.  :)

11

Ik heb nu 250 gram magere yoghurt (beetje uit laten lekken, dus al wat dikker), gemengd met in 5 eetlepels warme vloeistof (sap), 1 flinke theelepel JPP.

Het is nu stug, maar nog niet stijf. Misschien nog langer wachten (nu 1,5 uur geleden), of de volgende keer méér JPP gebruiken.

Of het nog te eten is weet ik niet  :/ Het ziet er nu een beetje uit als behangerslijm, want ik krijg de klontjes er niet uit  :o

I'll keep you posted!