1 Laatst bewerkt door brabantsgebakske (01-07-2011 14:27)

Onderwerp: help, rimpels!! (en niet van de zorgen, alhoewel...)

Hallo,
Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten maken dus hopelijk kunnen jullie me een tip geven..? Mijn eerste taart ging echt supergoed en was best strak, al zeg ik t zelf. Maar bij de taarten die ik daarna maakte, had ik elke keer bij het bekleden aan de onderkant rimpels, net alsof de fondant of marsepein uitlubbert op het moment dat ik hem op de taart leg  :nooo . Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Rol ik de fondant misschien te dun uit? Hoe dik moet hij ongeveer zijn?
Alvast heel erg bedankt voor de evt. tips! :)

Re: help, rimpels!! (en niet van de zorgen, alhoewel...)

ik wilde eigenlijk eens tekst voor je kopieren,
maar misschien is het handiger dat ik je vertel waar je het kan v inden, want er staan namelijk nog veel meer tips waar je misschien ook wel wat aan hebt!
als je hiernaast op FAQ klikt dan kun je antwoord op je vraag vinden.
veel succes! :)

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

een wat groter stuk marsepein pakken, dan gaat het wat makkelijker. En als je net bezig bent met taarten bakken kun je het best wat dikker laten om te oefenen met bekleden en als je dat onder de knie hebt steeds een beetje dunner uitrollen.

De rimpels of vouwen kun je weg werken met een leuke decoratie er over...geen mens die het nog ziet!

Grappig, toevallig was ik net daar aan t kijken!! Dankjewel! Misschien kwam t ook door t warme weer van de afgelopen tijd?

5 Laatst bewerkt door Esther68 (01-07-2011 16:56)

Ik denk dat je idd je lap te dun uitrolt. Ik had in het begin dat bij mij de randen van de lap dunner waren dan de kern, zeg maar. Toen had ii dit ook. Nu rol ik zo'n 2-3mm uit, maar heb het soms nog een beetje wanneer ik te snel wil bekleden.