Onderwerp: Hoeveel biscuit Ikea Wave
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan niet vinden hoeveel biscuitdeeg ik nodig heb voor de wave van de Ikea. Ik gebruik mix.
Kan iemand mij helpen?
Gr.
Karin
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoeveel biscuit Ikea Wave
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan niet vinden hoeveel biscuitdeeg ik nodig heb voor de wave van de Ikea. Ik gebruik mix.
Kan iemand mij helpen?
Gr.
Karin
Ik weet het zo niet, maar je zou kunnen bepalen hoeveel liter water erin gaat en dan een vergelijkbare bakvorm in de tabellen gebruiken. En uitproberen denk ik dan...
Via de zoekfunctie kan je zeker het antwoord vinden, maar de tip van Movado werkt ook: bepaal met een litermaat hoeveel liter water er in de vorm gaat.............en neem voor elke halve liter 1 ei (geen verschil of je de mix of andere recepten van de site gebruikt) en dan de andere ingredienten naar rato...........succes!
dit gebruik ik :-)
235 gr mix,198gr ei,26 gr water.
55 minuten op 150 graden
Ik heb echt gezocht, maar niet gevonden:(
Bedankt voor jullie reacties en het recept!
Gr.
Karin
Heb je een foto ervan? Ik ben nieuwsgierig naar de vorm ervan (en de prijs natuurlijk)
Groetjes!
EDIT: Is het deze? (Drommar bakvorm)
Ik gebruik 3 eieren en 195gr soeziemix bij mij komt ie dan wel boven het blik uit..
dit gebruik ik :-)
55 minuten op 150 graden
Gebruik je dan wel de mix van funcakes? want dan klopt de verhouding niet helemaal Wat je beschrijft is vergelijkbaar met een ronde 22 cm vorm:
240 gram mix - 190 gram ei - 25 ml water....
bij mij gaat ie zo:
IKEAwave, inhoud: 2ltr -> 4 ei, 264gr mix, 26,4 ml water 50min 150 hetelucht
o wat handig. Ik wilde deze ook van de week maken en ik was van plan die van 20 cm vorm aan te houden, maar dan ga ik er toch wat meer ik doen
Gunstig, wat dan kunnen er waarschijnlijk ook meer mensen van eten en ik wilde hem trakteren op mijn werk dus kom ik waarschijnlijk precies uit !
Heb je een foto ervan? Ik ben nieuwsgierig naar de vorm ervan (en de prijs natuurlijk)
Groetjes!
EDIT: Is het deze? (Drommar bakvorm)
Ja die is het!
Corry1969 schreef:dit gebruik ik :-)
55 minuten op 150 gradenGebruik je dan wel de mix van funcakes? want dan klopt de verhouding niet helemaal
Wat je beschrijft is vergelijkbaar met een ronde 22 cm vorm:
240 gram mix - 190 gram ei - 25 ml water....
ja ik gebruik funcakes.
En bij mij is dit een prima verhouding voor deze vorm.
Ik heb het bakblik ook net in huis en wilde al even opzoeken hoeveel ik nodig heb, maar dat is dus niet meer nodig: dus bedankt!
Nog een vraagje: komt het biscuit er een beetje makkelijke uit als ik het blik heb ingevet?
gr Marleen
Ik heb de hoeveelheid aangehouden van de 20 centimeter rond bij de tabellen hier van het forum, ging prima
Ik heb het bakblik ook net in huis en wilde al even opzoeken hoeveel ik nodig heb, maar dat is dus niet meer nodig: dus bedankt!
Nog een vraagje: komt het biscuit er een beetje makkelijke uit als ik het blik heb ingevet?
gr Marleen
zojuist gemaakt en hij floepte zo uit de vorm. Had hoeveelheid van 22 aangehouden, maar was een beetje te veel, want kwam boven vorm uit.
/\/\arleen schreef:Ik heb het bakblik ook net in huis en wilde al even opzoeken hoeveel ik nodig heb, maar dat is dus niet meer nodig: dus bedankt!
gr Marleen
zojuist gemaakt en hij floepte zo uit de vorm. Had hoeveelheid van 22 aangehouden, maar was een beetje te veel, want kwam boven vorm uit.
Fijn, dan ga ik het ook proberen, maar dan met de inhoud van de 20 cm.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoeveel biscuit Ikea Wave