1

Onderwerp: Welk product wanneer gebruik en welk effect?

Ik ben echt een beginner. Heb dus nog nooit een mooie taart gemaakt. Ga binnenkort 2 workshops (basis taart decoreren en cupcakes versieren) volgen bij drroomtaarten.nl

Nu wil ik voor de verjaardag van mijn dochter zelf wat experimenteren.
Er zijn zoveel mogelijkheden om te decoreren maar ik vind het lastig om er achter te komen wat je nou wanneer en waarvoor gebruikt en met welk effect. Wat wordt er nou keihard en wat blijft soepel. Waar kun je het beste mee schrijven.
Mijn dochter houdt niet van marsepein maar is bijv gek op witte chocolade maar dat kun je volgens mij niet kleuren met de kleurstoffen van wilson.

Ik zag zoveel staan:
Royal icing, MMF, Fondant, glazuur etc etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie wil mij helpen of kan me vertellen waar ik dit kan vinden.

Bij voorbaat dank.

Groetjes Annoeska

2

Re: Welk product wanneer gebruik en welk effect?

Hoi Annoeska,

Je zou om te beginnen eens in de FAQ kunnen kijken. Daar worden een hoop vragen beantwoord die ik als beginner ook nog heb.

Misschien dat je als alternatief voor marsepein fondant kunt gebruiken om de taart te bekleden/versieren?

Ik kan je verder ook niet echt helpen omdat ik nog een beginner ben. Sorry!

Succes in iedergeval!

Groetjes,

Susan

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

3

je kan evt white chocolate leather maken (rolbare chocola) en daar kan je mee bekleden, witte chocola zou ik alleen kleuren met kleurstof op oliebasis omdat je anders kans hebt op schifting omdat t niet goed mengt

4

Suzan, bedankt voor je snelle reactie. Er staat inderdaad veel info op Faq.

Etmc: Wordt deze rolbare chocola ook net zo hard als gewone chocola. Het klinkt spannend rolbare chocola.
Mijn kleurstoffen van Wilton zijn inderdaad op water basis dus dat zal gaan schiften. Zijn die kleurstoffen op oliebasis duur, of zijn er goedkope alternatieven?

5

die zijn best duur idd en volgens mij niet...

en volgens mij word het niet weer zo hard als gewone chocola maar ik heb er verder nog nooit mee gewerkt dus kan t je niet vertellen

Je hebt een setje van wilton voor chocolade kleuren. Is niet zo heel duur en heir bij de webshop.

Chocolate leather met marshmallows is goed te doen en smaakt ene beetje naar chocotoff :9

En anders marshmallows inverschillende kleuren kopen heb je ook verschillende kleuren spul.