Onderwerp: Cupcakes
Ik ben nu al een tijdje cc aan het bakken en mijn probleem is dat ze een beetje puntig zijn als ze uit de oven komen.
Ik heb al eens geprobeerd een snijplank te gebruiken maar dat helpt niet echt.
Iemand een goeie tip voor mij.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcakes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ben nu al een tijdje cc aan het bakken en mijn probleem is dat ze een beetje puntig zijn als ze uit de oven komen.
Ik heb al eens geprobeerd een snijplank te gebruiken maar dat helpt niet echt.
Iemand een goeie tip voor mij.
En snijplank of een broodplank? Ik bedoel: hout of kunststof?
@ vlinderbloem; dit heb ik al eens geprobeerd maar ze komen eigenlijk niet boven het bakblik uit en dus heeft een snijplank niet zo heel veel nut.????
Er moet iets zwaars op, hier gebruik ik een dikke houten snijplank. 2 minuten laten liggen en dan zijn ze echt niet puntig meer. Een gewone snijplank kan ook, maar dan wel even met wat zwaars erop.
@ vlinderbloem; dit heb ik al eens geprobeerd maar ze komen eigenlijk niet boven het bakblik uit en dus heeft een snijplank niet zo heel veel nut.????
Dan denk ik dat je te weinig beslag in de papiertjes doet.
Ik het idee dat ik ze wel redelijk tot 2/3 vul maar ik ga het toch maar eens proberen; meer vullen en iets zwaars erop.
Misschien wil ik te snel en haal de plank er te vroeg af.
Bedankt voor de tips dames.
Ik vul de papiertjes (ik gebruik altijd House of Marie) en doe daar 43-45 gram beslag in. Dan kan ik ze prima afplatten. Succes!
Ik vul trouwens de papiertjes middels een spuitzak. Kan dat er mee te maken hebben?
Nee dat doen er wel meer, is juist slim. Ik denk echt dat je er te weinig in doet want ik krijg ook altijd zo'n puntje die niet/nauwelijks boven het papiertje uitkomt als ik er te weinig in doe.
Uiteraard moest ik het uit proberen en ik ben zeer tevreden. Ik ga ze morgen bekleden en zet de foto's in de show off..
Bedankt voor de tips.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcakes