1

Onderwerp: venlo en airbrush

hey allemaal,

ik wil me de komende tijd gaan verdiepen in het airbrushen en daarom hier even een paar vraagjes,

1. welke airbrush en compressor kan ik het beste pakken, wil in het begin nog niet echt het duurste van het duurste kopen, hahaha

2. weet mss iemand een place to be in de buurt van venlo waar men deze kan kopen.

3. heeft er iemand in de buurt van venlo ervaring met airbrushen

4. kun je ook de normale kleurstoffen die je gebruikt voor het kleuren van fondant gebruiken om te airbrushen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee en dat ik binnenkort kan gaan beginnen met experimenteren.

groetjes yvonne

Vanaf vandaag 04-03-2012 is onze winkel met fondant en bakmixen open in venlo, met zeer scherpe prijzen. Open van do en vr 12.00-17.3 en za 10.00-17.00.

Re: venlo en airbrush

ik kan je niet helpen, maar wil je wel veel plezier wensen!
lijkt me heel erg leuk!  :Y

Ik zing mijn eigen wijsje!

4. nee dat kan niet, er zijn speciale airbrush kleurstoffen te koop van onder andere americolor

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik wil daar ook wat meer van weten, misschien komen er ook standhouders op 1 van de beurzen die er binnenkort zijn

5

1. Je kunt ook een normale airbrush kopen, een gun met dualaction is heel fijn omdat je dan kunt afwisselen tussen met lucht blazen en met verf.

2. Op internet zijn er veel webshops te vinden met airbrushes!  :Y

4. Nee, zoals Tirza al vertelde, er zijn speciale airbrush kleurstoffen!  ;)

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

6

Als ik jou was zou ik niet gelijk een compressor aan gaan schaffen, deze zijn vaak erg duur, je kunt ook speciale spuitbussen kopen voor gebruik met een airbrush (nadeel is alleen dat je die niet heel lang achter elkaar kunt gebruiken)

Ik heb altijd een dual action brush gehad, maar deed er op een gegeven moment niets meer mee en heb hem voor een prikkie verkocht  :grr:

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

met spuitbussen kun je niet echt airbrushen! er zijn gebruikte apparaten te koop maar het is ook mogelijk een dagcursus te volgen om te kijken of je het leuk vind. ik zelf vind het geweldig je krijgt een combie van het bakken en 3d maken met de meest gekke ideeen , nu heb ik een ed hardy taart gemaakt voor een meisje, laast een taart gemaakt met de skyline van new york op de zijkanten en bovenop graffiti, groetjes an

8

Je kan wel met gewone kleurstof airbrushen!
Maar je moet wel weten hoe je ze verdunt....

je norzel raakt verstopt en je kunt niet meer fijne lijntjes trekken,zonde van je werk

10

anneke van wooning schreef:

met spuitbussen kun je niet echt airbrushen! er zijn gebruikte apparaten te koop maar het is ook mogelijk een dagcursus te volgen om te kijken of je het leuk vind. ik zelf vind het geweldig je krijgt een combie van het bakken en 3d maken met de meest gekke ideeen , nu heb ik een ed hardy taart gemaakt voor een meisje, laast een taart gemaakt met de skyline van new york op de zijkanten en bovenop graffiti, groetjes an

waarom kun je volgens jou niet met een spuitbus airbrushen?
Ik heb als nadeel genoemd dat je er niet lang mee achter elkaar kunt werken, maar het lukt toch echt hoor...

ben trouwens wel benieuwd naar de taarten die je gemaakt hebt met de airbrush, kun je niet eens wat werk van jezelf op het forum plaatsen?

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

een spuitbus kun je niet fijne lijntjes en precies werk doen, een spuitbus gebruik je om kleur te geven en een airbrush om echt een plaatje te maken, mijn avatar is een ed hardytaart geairbrusht, zelfs de dobbelstenen zijn de stippen gedaan, en ik zit pas op het forum en heb werkelijk geen flauw idee hoe je fotos moet plaatsen, morgen ga ik naar new york , als ik terug ben zal ik je wat foto mailen en misschien zie je dan het verschil, groetjes an

12

jaa, kijk denk dat ik misschien niet duidelijk ben geweest met het begrip 'spuitbus'
ik bedoel dan niet een gewone spuitbus met  verf, daar kun je inderdaad geen fijne lijntjes mee spuiten.
Ik heb het over een spuitbus met lucht, hier zet je een speciaal drukventiel op die je op je airbrush pistool kunt aansluiten.
daarmee kun je dus zonder compressor airbrushen...maar een compressortje werkt wel veel fijner, dan kun je blijven doorwerken :Y

je avatar kan ik niet zo heel duidelijk zien maar het ziet er wel mooi uit, ben benieuwd.
Heb jij zelf een workshop airbrush gedaan?

icing smiles

ja ik ben begonnen met muren vrachtwagens nagels en was benieuwd of ik dit ook met taart kon en ja dus, je moet wel de techniek aanpassen maar ik vind dit waanzinnig leuk omdat het de dingen combineerd die ik het leukst vind om te doen, maar ik vind jouw mariotaart echt heel leuk, mijn kinderen spelen dat nog steeds .ga eens proberen of ik die spuiten kan op taart, gr an

14

ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je nu hebt gekocht of dat je je nog aan het orienteren bent.

Ik ben daar namelijk nog wel mee bezig en ben in de omgeving bij bakkers eens aan het vragen. H

eb ook gekeken bij de online airbrushzaken op internet, maar als je dan gaat vergelijken komt het toch vaak op dezelfde prijs neer. Ik ben erg aan het twijfelen of ik een set zal pakken met 1 airbrushkopstuk (kan nu zo even niet op de naam komen sorry voor de kenners..) of dat ik er eentje met 3 zal kopen (eentje is dan met zo'n vulmondje bovenop en 1tje hangt eronder in een flesje (neem aan voor de grotere oppervlakken) en de laatste weet ik nog niet helemaal te plaatsen.

of kan ik er beter eentje nemen met verschillende spuitmonden (is een proffesionele speciaal voor taarten..)

ik hoop dat iemand wat tips en ervaring heeft die mij/ons op weg kan helpen.

groetjes Lon

gr lon

15

ik heb een olie vrije compressor bij conrad aangeschaft.
en een 0,2 en 0,3 airbrush.

0,2 voor fijn werk en 0,3 voor grover en dikkere inkt.
Je hebt ook kleuren van lucks.
Verder kan ik niet veel meer zeggen :nooo
Heb alles in huis maar van oefenen is het nog niet gekomen.
Zat er juist van de week aan te denken en nu zie ik dit bericht.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

16

laat maar zien als je een keertje aangetoverd hebt ;)  ben er wel nieuwschierig naar...

weet je misschien of je met de 0.3 ook hele taarten kunt spuiten??? Of moet je dan echt weer een andere airbrush hebben?

bedankt voor je vlugge reactie trouwens!!!

gr lon

17 Laatst bewerkt door emmy635 (29-06-2011 16:21)

Kan je een hele taart mee spuiten :Y
Heb er ooit 1 taartje mee zilver of glanzend mee gemaakt zal hem even opzoeken.

kan hem niet vinden :nooo dacht dat ik hem had maar helaas :(

groetjes emmy

18

ben mij ook aan het orienteren, maar wat is dat moeilijk zeg!!

waar kan je de kleuren van luck kopen? heb die americolors gezien, maar dat zijn echt shine kleuren en dat hoeft ook weer niet.

19

even intypen bij google lucks airbrush inkt desnoods met eetbare er achter :)
Geloof dat ik ze bij taart op maat heb besteld die hebben echt mooie en leuke kleuren er voor :Y

groetjes emmy

20

zag laatst op de site van Bouwhuis een complete set met compressortje etc voor 199 euro (ex BTW), maar ik geen idee of het wat is hoor, misschien heeft iemand op het forum al ervaring hiermee?
Volgens mij hebben ze er americolor kleurstof bij.

icing smiles