Onderwerp: Lekker ? Houdbaarheid

Hallo,

Ik weet dat dit onderwerp hier waarschijnlijk al duizend maal naar voren kwam maar ik wens toch bevestiging van medebaksters voor mijn situatie op dit moment.

Is cake en biscuit nog lekker op vrijdag als je hem woendagavond bakt, donderdag versiert en vrijdagavond pas opeet ?

Het is omdat wil verkomen dat al mijn werk niet voor niets wordt en het vrijdagavond niet te eten blijkt, zou zonde zijn van het werk en een serieuze afgang zijn.

Bedankt voor wie toch de moeite doet hier ervaringen over uit te wisselen.

2

Re: Lekker ? Houdbaarheid

Volgens mij wel hoor! In het planet cake boek staat zelfs de 3 dagen regel.

1 dag bakken/afkoelen
1 dag vullen/afsmeren (dat doen zij met ganache)
1 dag decoreren

En dan er van genieten en opeten! :-D

Dus volgens hen kan het!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3 Laatst bewerkt door Vicarth (01-07-2011 11:23)

Als je er het boek van Peggy Porschen op naslaat, dan kan het volgens haar zelfs een week op voorhand (ik weet nu wel niet zeker of ze ook biscuit gebruikt). Maar dat lijkt me nu niet bepaald aangeraden  :s 
Zelf doe ik het ook vaak op de manier die jij beschrijft. Ik moet voor zondag een taart maken, dus bak ik de biscuit morgen en vul en bekleed zaterdagavond. Ik heb nog nooit klachten gehad.

Groetjes van Natascha!

4

Waarom doe je het biscuit niet in de vriezer, wordt ze alleen maar lekkerder van en is beter te snijden.

Taart groetjes Ellen

Ellen Lagas schreef:

Waarom doe je het biscuit niet in de vriezer, wordt ze alleen maar lekkerder van en is beter te snijden.

Kan ik natuurlijk doen maar veel win ik er niet mee denk ik. Want dan zou ik het voor één nacht moeten invriezen, 1 dag laten ontdooien. Voor langere tijd vooraf moeten bakken lijkt mij zeker goed. De tip van de smaak heb ik ook al eens gehoord.

Ik ga het er toch op wagen zoals ik aanvankelijk dacht.
Nu ik hier wat referenties heb, ben ik geruster dat ik het zo kan doen. Bedankt voor jullie reacties.

Een biscuit is binnen 1 a 2 uurtjes ontdooid. Ik vries mijn biscuits altijd in. Zo ga ik morgen een biscuit bakken, vries hem in en haal hem overmorgen weer uit de vriezer.

@ Sil
Oh, ik dacht dat het een hele dag duurde. En laat je hem meteen in "openlucht" ontdooien of in de koelkast ?
En vries je de biscuit sowieso altijd in omwille van de smaak ?

Nee hoor, dat gaat heel snel. Ik vries het biscuit in een pedaalemmerzak in en in diezelfde zak laat ik hem op het aanrecht ontdooien.
Toen ik begon met taarten heb ik gelezen dat het fijner (en lekkerder?) zou zijn een biscuit eerst in te vriezen en dat heb ik toen ook gedaan. Een keer tussendoor met een vers biscuit gewerkt en dat vond ik niet prettig werken, dus nu vries ik altijd in. Ik vond het verse biscuit ook niet lekkerder dan een "diepvriesbiscuit".

Ok, ook het proberen waard.

10

Klopt iid en als de taart nog een heel klein beetje bevroren is, kan je hem ook makkelijker doorsnijden.
ik verbaas me er telkens weer over dat het biscuit zo snel ontdooit is.

Groetjes Louise

11

Vicarth schreef:

Als je er het boek van Peggy Porschen op naslaat, dan kan het volgens haar zelfs een week op voorhand (ik weet nu wel niet zeker of ze ook biscuit gebruikt). Maar dat lijkt me nu niet bepaald aangeraden  :s  Zelf doe ik het ook vaak op deze manier. Ik moet voor zondag een taart maken, dus bak ik de biscuit morgen en vul en bekleed zaterdagavond. Ik heb nog nooit klachten gehad.

Peggy Porschen werkt hoofdzakelijk met cake en dat blijft idd veel langer lekker dan biscuit. Alhoewel ik me dan ook afvraag hoe zij dat doet met de vullingen want dat lijkt me toch niet meer lekker na een week

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)