1

Onderwerp: Groetjes uit Zuid Afrika

Hallo allemaal,

Ik ben Evelyn Veringa en ik woon al bijna 6 jaar in Zuid Afrika. Er is een hele wereld voor me opengegaan toen ik deze site ontdekte! Ik kan uren browsen om alles te lezen. Ik ben ook meteen aan't bakken geslagen. Hier heb je geen overdaad aan ingredienten (of ik heb de juiste winkel nog niet gevonden!), dus het is soms wel even puzzelen. Gister heb ik m'n bodem gemaakt. Hij was heel mooi, maar niet erg hoog. Dus 's avonds nog een keer gedaan, die is iets beter. STraks dus de vullingen en MMF maken. Ik ben heel erg benieuwd. Maar ook als is het resultaat misschien niet zoals op jullie plaatjes, het plezier dat ik eraan heb gehad om het te maken, was enorm. Dus ik ga zeker door! Bedankt voor alle inspiratie!
Groetjes,
Evelyn

2

Re: Groetjes uit Zuid Afrika

Welkom Evelyn,

Superleuk om mensen met deze hobby over de hele wereld tegen te komen op het forum!
Ik wens je veel plezier met je eerste taart, vergeet je foto te maken en te showen hier als ie klaar is?!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Hoi Evelyn,

Welkom op het forum!

Wat leuk dat je in ZA woont. Ik ben een aantal jaar terug daar om vakantie geweest, van Johannusburg naar Kaapstad.
Volgend jaar oktober ga ik weer! Ik trouw dan en voor onze huwelijksreis zullen we opnieuw naar ZA gaan.

Zet je de koffie klaar?  ;)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

4

Welkom op dit forum!! Wat leuk om iemand vanuit mijn geboorteland hier te zien. Er is overigens wel veel te krijgen in SA, maar je moet wel weten waar je moet zoeken. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn wat winkels waar je veel taartspullen kunt kopen!  :Y
En vergeet niet dat je in het land woont van de JEM-cutters ;-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Dank voor jullie reacties! Leuk!
Enne 'Kadohke' ik woon in een klein dorpje aan zee, een uur zuid rijden vanaf Durban. Ja er moet wat te vinden zijn daar ben ik van overtuigd, want er wordt hier heel veel zelfgemaakt.
Ik zal een foto maken! Nu eerst aan de slag.

6

Durban is mijn geboorteplaats ;-)

Minniefourie van het forum is ook van Durban. Zij is vorig jaar nog daar geweest en ik weet dat zij foto's had gemaakt van een winkel met heeeel veel taartspullen. Mogelijk dat je haar even kunt opzoeken en mailen.

oe suid afrika wil ik altijd nog eens naar toe voor familiebezoek (heb veel familie in colesberg en welkom wonen) maar eerst komt mn oudoom van in de 80/90 volgende zomer hierheen (mits hij dan nog leeft uiteraard)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

Hier alvast één link
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=122546

Maar ik weet dat er nog een winkel was...ik herinner me al die gekleurde cakedrums nog! :D

Wauw, fantastisch dames! Meteen even bekeken die link, ik kom daar best regelm,atig in de buurt. Maar nooit geweten dat er zo'n leuke winkel is!
Ik heb m'n taart even in de koelkast staan: gesneden, gevuld (lemon curd en een mix van cream cheese, slagroom, 'nuttikrust'kruimels= soort bastogne) en afgesmeerd met botercreme. Nu ga ik MMF maken, ben reuzebenieuwd hoe dat zal gaan. Ik hou jullie op de hoogte!