1

Onderwerp: Ganache met fruitcallets???

Vraagje,,,

Ik kwam bij de groothandel fruitcallets tegen...
oa aardbeien en sinasappelsmaak...

Nu vraag ik me dus af ik hier afsmeer ganache van kan maken???

Even een linkje.. (www. ervoor zetten)

marmelot.com/marmelot/chocolade--c-29_41.html?language=nl

Wat denken jullie?

2

Re: Ganache met fruitcallets???

In theorie zou je denken dat het wel zou moeten kunnen. Werkt toch hetzelfde als de callebeut chocolade. maar weet het niet zeker. heb het zelf nooit geprobeerd. Misschien eerst uitproberen met een kleine hoeveelheid?

3

djehr schreef:

In theorie zou je denken dat het wel zou moeten kunnen. Werkt toch hetzelfde als de callebeut chocolade. maar weet het niet zeker. heb het zelf nooit geprobeerd. Misschien eerst uitproberen met een kleine hoeveelheid?

Ja dat dacht ik dus ook ;)   maar om nu 2,5 kg te bestellen om te testen vind ik ook weer zonde..

4

ik ken ze, heb ze ook geproefd, maar zou ze niet kopen zelf....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Meestal hebben ze bij de groothandel ook experts die precies weten wat je er mee kunt. Kun je daar niet gewoon inlichtingen inwinnen dan?

Dat is toch een TAART waard!

6

Kadohke schreef:

ik ken ze, heb ze ook geproefd, maar zou ze niet kopen zelf....

Niet te eten???  :lol:

7

mwah...dat viel nog wel mee. :lol:
Maar het blijft chocola met een smaakje en ik denk dat de gros van onze klanten chocola kiezen om de chocoladesmaak! Ik denk dat ik het niet genoeg zou gebruiken.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Mijn vader werkte vroeger bij Callebaut.  :D  Hij brachts soms van die chocolade mee in een potje rechtstreeks van de tap  :P
Als kind vond ik het lekker omdat het zo speciaal was. Maar achteraf gezien... Nee toch niet zo smakelijk... Ik denk wel dat je er ganache mee kan maken. Maar vermoed wel dat je er minder room moet bij doen want hij is toch heel wat zachter t.o.v. pure chocolade...

ZOu je geen ganache kunnen maken met de chocolade van NewTree??
Die is wel heel lekker, en kan je in kleinere hoeveelheden krijgen...

9

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig... ik neem aan dat je hem dan 1 op 3 zou moeten maken net zoals met witte choco...

New Tree kon ik niet, ziet er erg lekker uit!!  O-)