1

Onderwerp: caramel ganache: supermakkelijk en superlekker!

Dit wordt m'n nieuwe favoriet voor in de chocolade cake :9 :D

200 g Dulche de leche ( kant en klaar of zelfgemaakt)
100 g chocolade

Caramel verwarmen in een pannetje op laag vuur ( pas op voor aanbranden!), van het vuur af de stukjes chocola erin laten smelten, af laten koelen, KLAAR!

In het recept ( uit GoodFood Magazine) stond pure chocolade, maar omdat het als vulling bedoeld is kun je volgens mij gebruiken wat je  lekker vind. Ik had het gemaakt met Lindt Dark chocolate with Chili, en dat was me toch lekker!! Kan 'm alleen hier nergens meer in de winkel vinden :( Ga het maar eens met wat chilipoeder proberen dan :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

2

Re: caramel ganache: supermakkelijk en superlekker!

hmmm ben net bezig met de frosting van mijn brownies...ook met gecondenseerde melk en choclade! ooohhhh zo onztettend lekker

tjas die lindt chocolade....zo ontzettend lekker, met chili is ooki mijn favo....maar om nou iedere keer naar zwitserland te rijden hmmmmgelukkig heeft manlief in maart een congres in davos!!!

Groet Corinne

3

Die ga ik ook eens proberen. Het klinkt erg lekker.

Groetjes, Elly

4

corinne schreef:

gelukkig heeft manlief in maart een congres in davos!!!

Die zou ik dan inderdaad maar een heel lang boodschappenlijstje meegeven! :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

De vulling lijkt me erg lekker, dus ik ben hem nu aan het maken, althans eerst de dulce de leche zelf maken, daarna de chocolade erbij! Ik ben benieuwd! =)

6

Wat kunnen 'oude koeien' toch lekker zijn  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

hier in roosendaal is die lindt chocolade met chili ook te krijgen.

op rosada outletcenter zit een winkeltje ervan.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

Mmm klinkt lekker. Heb het meteen in mijn receptenboek geschreven.  :P

9

hmm, klinkt goed,
de Lindt chocola koop ik bij hanos/sligro, verpakking van 4 plakken :9  :9 , neem meestal puur met sinaasflintertjes :9 , tijd terug met tiramisuvulling, was ook errug lekker, maar funest voor de lijn :D  of ze de chili hebben weet ik niet, vast wel.

10

Hmmm klinkt inderdaad yummie :9
Vraag me af als je dulche de leche met slagroom verwarm en het daarna opklopt, als dat ook lekker is. Zeg maar, zoals je normaal choco ganache zou maken.
Wie heeft dit al een uitgeprobeerd?

Maar deze versie klinkt ook erg lekker, ga ik zeker een keer proberen!

11

jammie, ik heb dit over de hazelnoot brownies van gisteren gedaan en was heeeeeeel erg lekker  :9 maar ik vind eht meer een chocolade fudge :D  dank je wel voor het delen in ieder geval mijn jongens konden er niet vanaf blijven  :thumb:
http://94.100.118.216/1357950001-1358000000/1357970301-1357970400/1357970381_6_O4qO.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.