1

Onderwerp: witte marsepein Zeelandia

Ik heb voorgekleurd ewitte marspein van Zeelandia gekocht om een taart mee te bekleden, nou is het superzacht en plakt het ontzettend zelfs aan mijn roller. De voorgekleurde witte marspein van Funcakes vond ik ook niet helemaal je van het...
Wat kan ik doen?

Re: witte marsepein Zeelandia

Hoi,

Het is ook wel erg warm vandaag, daar plakt het ook al van.
Je kunt het verhelpen door er wat suikerbakkerspoeder door heen te kneden. En je handen goed wassen met koud water.
Vanwege de hitte blijft marsepein nu ook sneller plakken.

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Het is ook wel erg warm vandaag, daar plakt het ook al van.
Je kunt het verhelpen door er wat suikerbakkerspoeder door heen te kneden. En je handen goed wassen met koud water.
Vanwege de hitte blijft marsepein nu ook sneller plakken.

Zou kunnen, maar ik had het laatst ook al een keer, maar ik hou je tip aan.
MIsschien anderen nog met een tip/suggestie?

4

is er nog iemand anders die tips heeft?
De marspein is gewoon nogal plakkerig. Ik strooi er netjes poedersuiker onder met het uitrollen, maar als ik dan aan het uitrollen ben rolt de marspein soms mee aan de rol...
Wat is de oplossing vraag ik mij af...marspein in de koelkast, mengen met fondant of ????

5

Ik heb er ook last van, geen tips voor je.

6

Dat heeft alles met het weer te maken volgens mij...
Bij mij plakte gister ook alles. Letters waren zelfs een ramp om op te pakken :S maargoed.
Ik heb trouwens geen ervaring met de voorgekleurde marsepein van zeelandia. Alleen de ongekleurde en die bevalt me prima! :D

Ik heb gehoord dat het ook aan de lucht vochtigheid ligt dat het de ene keer meer plakt dan de andere keer.

8

Je werkplank/zeil (of waar je ook maar op uitrolt) in de koelkast leggen zodat het lekker koud wordt en dan je marsepein uitrollen..... :)

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

9

Het zou idd door het weer van de afgelopen dagen kunnen komen (hoge luchtvochtigheid).
Maar om marsepein mooi wit te krijgen moet er altjid redelijk veel kleurstof doorheen. Misschien dat de marsepein door ook wat plakkeriger van wordt??

10

Ik heb gisteren suikerbakkerspoeder op de "werkplek" gestrooid en weggeveegd (zodat er een dun laagje over blijft) en deze regelmatig opnieuw bestrooien en ook suikerbakkerspoeder aan je roller doen.. Dan blijft het niet zo plakken aan je roller.

Ook een tip, keer regelmatig het marsepein zodat het niet snel blijft plakken.

Groetjes!!

Ik heb altijd de witte poeder van sugerflair ( superwhite ) en het flesje van wilton icing color white.
Die doe ik samen erdoorheen en dan wordt het erg mooi wit en geen geplak.
Ik gebruik ook altijd de ongekleure zeelandia marsepein want die is gewoon het lekkerst.